Zoeken Vraag het forum

Privacy

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik wil iets vragen….Zojuist ben ik bij de apotheek geweest om mijn gebruikelijke medicijnen op te halen. Al vaker heb ik me geergert aan het gebrek aan privacy daar maar nu vond ik het helemaal vervelend…De vrouw aan de balie heeft mijn  medicijnen wel 3 keer hard door de apotheek geroepen en de vrouw voor mij kreeg het schaamrood op de kaken toen er hard geroepen werd dat ze een schimmelinfectie heeft….ik snap best dat je eea moet uitleggen en het over dosering enzo moet hebben maar nu weten 10 mensen uit het zelfde dorp welke medicatie ik gebruik. Iedereen heeft het in deze tijd over privacy enzo maar die is hier ver te zoeken…en waarom moet ik van een ander weten dat die een schimmelinfectie onder de leden heeft….

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat hoort zo ook niet.  Dien een klacht in bij de apotheker.

Reageren
    Anoniem

Op zich al raar dat er in een apotheek aan een balie van alles besproken moet worden he…er staat altijd een rij met mensen die dus alles meekrijgen wat je zegt en wat de assistente zegt. Best apart…er zou meer afstand moeten zijn tussen de wachtende klanten en de balie. Vandaag stonden tig mensen achter mij op nog geen paar meter afstand….Heel vervelend….Ik vraag me af of dat in iedere apotheek is.

Reageren
    John (moderator)

Dat is alle apotheken zo.  Maar het is aan de medewerkers, om ervoor te zorgen dat andere mensen niet alles horen. En dat kan heel goed. Bovendien is er een spreekkamer, waar erg persoonlijke dingen kunnen worden uitgelegd. Maar schijnbaar vindt de medewerker in jouw apotheek het leuk om mensen te bruuskeren.  Ze hoeft de naam van de medicijnen niet te noemen maar kan zeggen dat het recept voor mevrouw of meneer xx  klaar is. Dat is schending van de privacy. Ik zou toch echt een klacht indienen.

Reageren
    Anoniem

Dus het is ook niet de bedoeling dat ze namen van medicijnen geven als je aan de balie staat? Dat hoor ik heel vaak als ik daar ben, van andere mensen, kan het woordelijk verstaan.. Vandaag was helemaal niet normaal maar ze zei ook nog een keer (met een vrouw vlak achter mij) dit is de (medicatie naam)……sterkte ……wat apart is want ik moet al heel lang die medicatie ophalen…ik heb niks te verbergen hoor maar vond het zo vreemd….ook al omdat ze eerder al een paar keer de medicijnnaam noemde (best hard). Hoorde ook nog iemand van achter roepen ‘oh die voor mevr….’…..dat hoorde je in de wachtkamer ook nog…en tegen die vrouw met de schimmelinfectie zei ze ‘oke, een schimmelinfectie!!”…echt bizar…. wat me ook al is overkomen in deze apotheek is dat ik kwam en toen zei de assistente ‘oh je zus is hier ook net geweest, ze moest geloof ik iets ophalen voor je moeder’Huh?? dat kan toch niet?? Dat is volgens mij ook schending van de privacy….

Reageren
    John (moderator)

Zoals ik al schreef:  en klacht indienen.

Reageren
Reageer op: Privacy
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.