- Enilla9 augustus 2017 om 08:16
Hoi,
Al een jaar loop ik met een bult in mijn lies die pijn doet bij aanraking. Vorig jaar meerdere malen naar de dokter geweest en uiteindelijk met spoed naar t ziekenhuis huis. Daar konden ze niks vinden.. uiteindelijk vonden ze een scheurtje in de Lies dus moest dat de oorzaak zijn van de pijn en werd ik geopereerd. De bult was er nog.. ik heb maanden moeten herstellen van deze operatie. Normaal gesproken voel je je na 4 dagen beter( na de. Liesbreuk operatie) dit was bij mij absoluut niet het geval en m’n gehele buik heeft een jaar met vocht gezeten ( nu nog) sinds juni kreeg ik weer vreselijke pijn in de Lies en de bult is wat gegroeid. Hij groeit langzaam. In een jaar ongeveer 0.5 tot 1 cm gegroeid. Ik terug naar dokter.. terug naar het ziekenhuis en ze zeiden allemaal je hebt weer een liesbreuk. Dus ik zou weer geopereerd worden. Alles werd geregeld en k zou alleen of een CT scan krijgen zodat ze konden zien hoe ze langs het littekenweefsel konden gaan. Hierna werd k gebeld door chirurg. Er was geen breuk te zien… Dit maakte het voor mij duidelijk. Het is nooit een liesbreuk geweest en de breuk is nooit de oorzaak van de bult of pijn geweest. Nu ben ik sinds twee weken heel erg ziek; heel erg vermoeid( totaal geen energie), hoofdpijn,draaierig, jeuk snachts, zweet handen, diarree, hees, opgezwollen voeten en enkels (vocht) . Met deze klachten ben ik naar de dokter gegaan en ze hebben een bloedtest gedaan. Hier is niks uit gekomen. Zelf denk ik dat er iets met mijn lymfen aan de hand is, dit vanwege het vocht in de enkels en voeten. In je Lies zitten ook lymfen en misschien gaat er iets mis met het afvoeren waardoor ik nu zo ziek ben. Ik heb 18 augustus een afspraak bij de chirurg – heelkunde en zou graag willen weten wat er overblijft qua ziektes die ik zou kunnen hebben zodat ik niks over het hoofd zie. Wat zou ik kunnen doen/ vragen / laten onderzoeken? Wat zou ik kunnen hebben?
Ik hoor graag van u
Gegroet
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 augustus 2017 om 11:16Het meest voor de hand liggende is een vaatonderzoek. Daarmee kan worden gekeken of er inderdaad iets met het lymfestelsel aan de hand is.
ReagerenEnilla10 augustus 2017 om 09:52