Zoeken Vraag het forum

Overgeven 10 weken zwanger

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mell

Hallo.

Ik ben nu 10 weken +3dagen zwanger. Heb sinds week 6 heel erg last van misselijkheid en braken.  Ik geef alles over wat ik binnen krijg. Heb de hele dag honger maar krijg bijna niks binnen. Alleen thee houd ik binnen.

Nu ben ik de laatste week heel erg duizelig, licht in mn hoofd. Als ik de vk bel zegt ze dat het normaal is en dat ik moet rusten. Maar ben bang dat het kind niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt. En ik zelf ook niet. Wat kan ik doen? Ik ben ten einde raadt. Voel me heel de dag niet lekker, heb nergens zin in. En ben heel erg moe.. (hoewel ik elke dag een paar uurtjes slaap in de middag)

Wat kan ik doen tegen de misselijkheid en/of duizeligheid? En wat kan ik het best eten??

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je kindje krijgt wel genoeg binnen, daar hoef je je niet zoveel zorgen over te maken. Voor jezelf ligt dat wel iets anders.

Wat je zou kunnen proberen, is een beschuit eten en wat thee drinken, voordat je opstaat uit bed. Als dat niket helpt, zou je de huisarts om Domperidon kunnen vragen

Reageren
    Mies

Ik heb dit ook gehad. Tot de 20 weken. Ik kreeg van de gynaecoloog Zofran voorgeschreven. Hierdoor voelde ik me iig met periodes beter zodat ik wat kon eten en wat meer energie had.

Ik was ook altijd bang dat de baby niet genoeg kreeg maar dit was onterecht. Hij groeide als kool terwijl ik maar bleef afvallen.

Succes iig en hopelijk kun je nog wat genieten van het kleine wondertje

Reageren
    Catootje

Vitamine B6 schijnt te kunnen helpen. Wel beter in combinatie met het hele B-complex. Wat magnesium zou ook niet verkeerd zijn voor moeder en vruchtje. En misschien zink.

Reageren
    Mell

Bedankt voor de reacties. Voel me ondertussen wel beter. Alleen in de ochtend ben ik nog misselijk en kan eindelijkkkk beetje normaal eten. Was al bang dat t met 3 maanden niet over zou zijn. Maar voel me veel beter.

Reageren
Reageer op: Overgeven 10 weken zwanger
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.