Zoeken Vraag het forum

Huidverandering na corticosteroïden injectie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marlo

Goedendag,

Na de zwangerschap kreeg ik last van mijn pols. We keken het aan maar nadat ik mijn zoontje bijna liet vallen heeft de dokter mij een corticosteroïden injectie in de pols gegegeven. De pijn in de pols verdween. Maar na een week of 2 kreeg ik een blauwe/paarsige/rode plek van ongeveer 2cm bij 1.5cm op de plek van de injectie. De dokter zei dat het een zeldzame bijwerking was van de injectie en permanent was.

Echter is de plek nu zo’n 6cm lang en zo’n 4 cm breed. De huid is zo dun dat ik er ongeveer doorheen kan kijken. Er groeit geen haar meer. M’n aderen zijn daar anders van kleur (kan misschien komen doordat de huid dun is en het dus een andere kleur lijkt). De plen heeft snel Wondjes die niet goed genezen. Het is erg gevoelig. De huid heeft ook een andere structuur en staat daar strak. En nu lijkt ook het weefsel op de plek verdwenen waardoor ik een gat tussen m’n pezen heb.

Heeft iemand een idee wat het is of ik er iets aan kan laten doen. Aangezien de huisarts mij niet verder wilt helpen.

Groetjes

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de dermatoloog

Reageren
    Marlo

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb morgen weer een afspraak bij de huisarts. Echter is deze erg stug.

Ik loop als bij een dermatoloog voor overbeharing en heb haar de plek even vluchtig laten zien. Ook zij zei er niks mee te kunnen.

Ik zal nogmaals een verwijzing vragen voor de dermatoloog. Maar wat kan ik ermee als zij weer aangeven er niks mee te kunnen, maar de plek wel uitbreidt en slechter wordt?

Reageren
    John (moderator)

Ga in ieder geval naar een andere dermatoloog dan waar je nu bent voor dit probleem. Een andere optie is een verwijzing voor de poli chirurgie..niet voor operatie, maar omdat het ontstaan is na een injectie. Dat is wellicht nog beter dan de dermatoloog.

Laat je niet zomaar afschepen door de huisarts. Als hij  er geen oplossing voor heeft, dan moet hij doorverwijzen.

Wie had overigens die injectie gedaan?  De huisarts?

Reageren
Reageer op: Huidverandering na corticosteroïden injectie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.