- Tinus10 maart 2017 om 20:59
Goedendag.
Ik zal maar gelijk beginnen.
27 jarige man.
Ik heb 2 dagen geleden een behoorlijk dikke ontlasting gehad… waarbij ik best hard heb moeten persen om het er uit te krijgen.
Nu heb ik echter al 2 dagen last van pijn bij/rond mijn anus.
Hier heb ik nog nooit in me leven last van gehad, en ben dus best wel nieuwsgierig/bezorgd wat het evt zou kunnen zijn.Zitten is pijnlijk, tenzij ik wat voorover leun, liggen op me rug gaat ook prima. Echter, voel ik het met lopen, met zitten, en helemaal erg als ik achterover leun op een stoel!
Het is ook niet zomaar iets dat je ff aan de grote klok hang bij de huisarts of huisartsenpost.
Groeten tinus.
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 maart 2017 om 21:17Heb je eens naar je anus gekeken of er iets opvallends te zien was?
ReagerenTinus10 maart 2017 om 22:25John (moderator)
10 maart 2017 om 22:30Het kan een aambei zijn of een anusscheurtje. Niet zo raar natuurlijk. Je zou er wat zinkzalf op kunnen  doen…
ReagerenTinus11 maart 2017 om 12:47Ik heb gisteren de huisartsenpost nog gebeld en die zeiden ook dat er idd wat gescheurd zou kunnen zijn. Heb er een “verdovende” zalf voor gekregen.
Voel toch ook wel een kleine verdikken (bobbeltje) rechts van de anus (net rechts ernaast, beetje tegen het oplopende van me bil)
Ik gebruik van het weekend die zalf, en als de pijn niet verminderd dan wordt het toch een bezoek aan de huisarts.
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2017 om 13:25Dat lijkt dan toch op een aambei… Â kijker eens naar. ( als je geen spiegel hebt, kan dat ook met de camera van je phone)
ReagerenTinus13 maart 2017 om 06:12Ik ben terug geweest naar de huisartsenpost, en daar heb ik 2 zalfjes gekregen, 1 om het een beetje te verdoven (wat niet werkt) en een 2e zalf die moet helpen bij het herstel.
De huisarts op de huisartsenpost heeft gekeken  en ze dacht aan een kloof(scheurtje?)
Het gevoel is alsof je na een avond stappen, of pittig eten, zo’n brandend gevoel hebt.
Ik ben niet kleinzerig maar met liggen, lopen, zitten, ik voel het continu en wordt er wakker van tijdens het slapen. Ik ga vandaag mijn eigen huisarts bellen, en er nog maar eens naar laten kijken.
ReagerenJohn (moderator)
13 maart 2017 om 09:35Je moet die zalf ook even de tijd geven.
Reageren