- Vanessa3 augustus 2024 om 08:54
Hoi, dit is mijn verhaal. Ik ben benieuwd of iemand zich hierin herkent. Ik heb meer dan 1 maand geleden eerst koorts gehad, overgeven en daarna diarree. Het ging op een gegeven moment beter maar mijn ontlasting was heel zacht geworden, een soort brij.
Bloed en ontlastingonderzoek gedaan. Niks bijzonders. In de tussentijd blijft de ontlasting hetzelfde. Ik slik Metformine tegen mijn diabetes. En antidepressiva. Iemand zei dat de Metformine op een gegeven moment darmklachten geeft (?). Ik ben bang en denk aan het ergste. Verschillende huisartsen gesproken. Zij denken niet aan darmkanker maar ik vind dit niet fijn
7 reactiesReagerenSuus3 augustus 2024 om 09:08En waar denken die huisartsen dan wel aan?
ReagerenSuus3 augustus 2024 om 09:24Bijwerkingen van metformine zijn:
Reageren
klachten van uw maag en darmen, zoals misselijkheid en diarree.
hoofdpijn.
vermoeidheid.
een vreemde smaak in uw mond.
22 nov 2021
https://www.thuisarts.nl › ik-gebru…
Ik gebruik medicijnen bij diabetes type 2 | Thuisarts.nlVanessa3 augustus 2024 om 09:34Hoi, ik heb inmiddels 3 huisartsen gesproken en zij denken dat het waarschijnlijk met mijn medicatie heeft te maken. Ik moest in mei een hoge dosis Metformine innemen. In Juni begonnen de problemen
ReagerenVanessa3 augustus 2024 om 09:35Suus, welke medicijnen gebruik jij?
ReagerenVanessa3 augustus 2024 om 09:40Sorry, even een aanvulling. Ik heb rond februari een antibiotica en prednison kuur gehad (tegen een luchtwegeninfectie). Geen idee of dit ook invloed op je darmen kan hebben
ReagerenSuus3 augustus 2024 om 11:03Ik gebruik geen medicijnen, ik heb dat stukje tekst voor jou van de site Thuisarts.nl gekopieerd.
Reageren
Het gaat over de bijwerkingen van Metformine, het bevestigd wat je huisarts zegt. Klik de link even aan.
En antibiotica kan idd ook invloed hebben op je ontlasting, kun je op diezelfde site ook terug vinden.Vanessa9 augustus 2024 om 08:05Dankjewel voor je bericht. Ik ben inmiddels met Metformine gestopt maar mijn ontlasting blijft brij achtig. En heb teveel angsten
Reageren



