Goedendag,
Ik ben vandaag al langs de huisarts geweest. Helaas een huisarts in opleiding die ging googlen en niks zeker wist, ook al snap ik dat de vraag ook uitgebreide antwoorden kan geven ben ik nog niet gerustgesteld.
Zelf nooit herpes gehad. Ik had mij vorige week aangeschoten te heftig geschoren zowel vaginaal als tussen de billen. Aardig bloed helaas verloren en erna ruig sex gehad met een persoon waarmee ik het vaker heb. Beide schoon. Ik let altijd of ik iets raars zie met blaasjes want dat kan je pas testen als je het ziet. Op eikel en ballen en lippen geen blaasjes. Ook heb ik oraal en vaginaal sex gehad. Niet anaal.
Nu een week verder was ik wat koud en warm maar niet heftig ziek, gewoon slap. Ook pijn tussen mijn billen. Het leken op scheerbulten irritatie, het wordt vies vanwege de vochtigheid, warmheid en het schuren van de blen, laat staan de bacteriën zodra ik ga poepen. Dat is verergerd dus naar huisarts gegaan.
Mevrouw in opleiding zei eerst dat het geen herpes is, erna nog twijfel na gegoogle en toch een wattenschijfje erlangs laten gaan. Zelfs antibiotica ervoor voorgeschreven voor zekerheid ook al vond ze het er niet op lijken.
Ik heb veel vragen die ze me niet kon beantwoorden daarom kom ik hier.
Ik weet dat ik volgende week uitslag krijg maar ik stress me kapot ervan. Eerder nooit last van gehad bij deze man en we hebben niks anaal gedaan, dus stel het is herpes hoe kan het dan anaal plaatsvinden en niet op mijn vagina of bij mijn mond?
Daarnaast had hij geen blaasjes, ik las online dat ondanks dat het overdraagbaar kan zijn, maar iemand weet pas of hij/zij herpes heeft bij blaasjes toch? Eerder kan je je niet testen bij de huisarts of ggd?
Wat kan het anders zijn? Ik heb twee cremes meegekregen ook. Fucadin en lidocaine vaselinecreme 3%. Ik zou niet begrijpen hoe het herpes zou kunnen zijn (zijn elkaars enige sexpartners)
Tegen een herpesinfectie krijg je geen antibiotica. Dat heeft namelijk helemaal geen zin. Die zal dus gegeven zijn om eventuel een bacteriele infectie te behandelen. Herpes zou niet zo voor de hand liggend zijn, maar op de foto lijkt het er wel op. Lastig te beoordelen ook voor de huisarts. Daarom dus ook de test. Maar je zult de uitslag nog even moeten afwachten.
Dag John, ik kreeg antibiotica ervoor met de naam valaciclovir. Vanwege de pijn die ik ervan had, dit is ook voor Herpes had ik begrepen via google. Zekere uitslag is er inderdaad nog niet.
Zou jij mijn andere vragen kunnen beantwoorden? Stel het is herpes, hoe kan ik het anaal krijgen terwijl we oraal en vaginaal hebben gedaan en hij geen blaasjes had?
Aha. Dat is geen antibioticum maar een antiviraal middel.
De overige vragen kan ik ook niet beantwoorden. Het moet sowieso eerst nog blijken of het herpes is niet gewoon van het scheren