Gevolgen mazelen infectie"/> Gevolgen mazelen infectie volwassene 2x gevaccineerd - Medische Forum - Dokter.nl

Gevolgen mazelen infectie volwassene 2x gevaccineerd

Hoi,

Ik heb recent een mazelen infectie gehad en ben daar behoorlijk ziek van geworden. Ik vraag me af of er hier meer mensen zijn die nadat zij 2x gevaccineerd zijn, alsnog mazelen kregen.

Buiten de volgens mij astronomisch kleine kans om dat in Nederland op te lopen, ben ik vooral benieuwd naar het traject nadat mensen van mazelen zelf hersteld waren. Ik heb gelezen dat bij kinderen die geen enkel vaccin tegen mazelen hadden, de nasleep qua impact op het immuunsysteem behoorlijk heftig en lang is, zie: https://www.science.org/content/article/how-measles-causes-body-forget-past-infections-other-microbes

Ik ben nu vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die net als ik zowel gevaccineerd waren, maar alsnog mazelen kregen, in de jaren na hun mazelen infectie. Ik vraag me namelijk sterk af of ik nu opnieuw al mijn vaccinaties moet halen tegen ziekten. Ik heb absoluut geen zin om in de weken/maanden/jaren hierna alsnog het ziekenhuis in te moeten met een griep-infectie, om maar eens wat te noemen.

Zijn er hier mensen met kennis hier over? Zou ontzettend gewaardeerd worden! Ik ga natuurlijk met artsen praten, maar heb gemerkt dat kennis over mazelen niet overal even groot is.

Reageer
Reageer op: Gevolgen mazelen infectie volwassene 2x gevaccineerd
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif