Sinds een tijdje heb ik een paar irritante klachten
Vooral veel dorst, hoeveel ik ook drink heb altijd dat droge gevoel in mond. Ik drink vooral water en soms ranja.
Ik plas ongeveer 7/8x per dag dus niet extreem veel, mijn urine heeft een gezonde kleur, met soms wat schuim maar niet veel. Mijn nieren werken goed (zijn getest) en mijn bloedwaarden zijn ook goed. Ook is mijn bloedsuiker getest en die was perfect.
Ook heb ik veel last van mijn darmen, ik eet zelf gezond met veel vezels en fruit en groenten.
Toch heb ik vaak last van een lang aanhoudende zeurende buikpijn (niet ondraaglijk) en brijige ontlasting en soms diarree na avondeten.
Ook kan ik heel slecht tegen vet eten, daarna gelijk diarree (vroeger geen last van) en poep ik soms wel 3/4 per dag. De ontlasting heeft een gezonde kleur.
Ook voel ik mij vaak licht in het hoofd.( ik heb geen ondergewicht of overgewicht)
Heb je veel stress/spanningen?
Dan denk ik toch dat je de oorzaak daar moet zoeken...
Oke, ik weet inderdaad dat stress en spanningen op de maag kan slaan alleen kan dat ook de dorst veroorzaken?
En verder met hyperventilatie ben ik niet heel bekend, dan adem je toch te snel?
Net even geteld en ik adem 20x per minuut, aardig veel volgens mij. Maar je kan dus ook hyperventileren als je gewoon op de bank ligt tv te kijken?
De hyperventilatie kan de droge mond veroorzaken en nee je hoeft niet altijd snel te ademhalen. En de meeste last heb je er waarschijnlijk juist als je in rust bent
Ah dat verklaard wat, namelijk als ik met vrienden uit ben of bezig ben heb ik geen last van duizeligheid.
Bedankt in ieder geval, zoek ik even wat ademhalingtechnieken op
Hallo. Ook ik heb sinds een week erg veel dorst. Als ik water drink heb ik 5 min later alweer een droge mond en enorme dorst. Ook plas ik daardoor meer, ongeveer zo’n 8-10 keer op een dag. Vooral het continue gevoel van dorst is vervelend.
Mijn situatie: vrouw, 30 jaar, gezond gewicht en gezonde leefstijl.
Ik ben vrij hypochondrisch dus natuurlijk meteen bang voor diabetes. Hoe realistisch is dit? Ik lees ook dat het een teken van PMS moet zijn.. ik moet vandaag of morgen ongesteld zou worden.
Daarnaast lees ik dat je bij diabetes veel plast, waardoor je dorst krijgt en weer veel plast. Bij mij lijkt het juist andersom te zijn: veel dorst en daardoor meer plassen.
Ook ervaar ik de laatste tijd aardig wat stress..
Kortom: wat te doen? Bloedprikken op diabetes of even afwachten of het na mijn menstruatie beter is?
8-10 x plassen op een dag is heel normaal!
Ik zou de menstruatie maar eerst eens even afwachten
Oke doe ik dat. Ik gebruik de laatste tijd ook elke nacht melatonine wegens slecht slapen, kunnen het vele plassen en de dorst hier ook door komen?
En is het inderdaad zo dat je bij diabetes dus heel veel moet plassen en daardoor dorst hebt? Ik hou het nu soms namelijk wel 3 uur achter elkaar op zonder te hoeven… terwijl de dorst gewoon ongestoord heftig is. Dus dit klinkt dan niet als diabetes?
Vanaf hoevaak plassen is het zorgwekkend ivm diabetes? Moet ik dan echt aan elk halfuur denken bijvoorbeeld?
Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen 🙂
Ik schrijf net dat 8-10 x plassen normaal is.., Hoezo dan vele plassen? Misschien plas je anders wel te weinig en drink je niet genoeg.
Bij diabetes heb je toch vooral veel dorst ( dag en nacht). Ik zie met wat je beschrijft geen enkele reden om aan diabetes te denken. Van de melatonine kun je wel dorst krijgen
Excuus, vroeg me gewoon af vanaf hoevaak je dan wel ‘te vaak’ plast
veel vaker dan 10x