Milt-moeheid-buikpijn

Dag dokter,

Graag leg ik mijn casus voor. Ik ben 32 en 7-10-2019 moeder geworden van een 2e zoon. Ongeveer 1,5 maand na de geboorte van onze zoon kreeg ik klachten in de bovenbuik, linksboven onder de ribbenboog. Zeurende pijn, soms het gevoel alsof er een steen in mijn buik zit die ik bij stevige stappen lopen voel dreunen in mijn buik. De klachten waren eerst in rust bij vlagen aanwezig, nu continue, en meer provocatie tijdens rennen, stevig lopen of wanneer ik druk tegen buik krijg. De laatste 2 weken straalt de pijn uit naar mijn rug links mid twk, voornamelijk wanneer ik ook meer last heb in mijn buik

ik ben daarnaast erg moe, ondanks dat ik om 21.30 naar bed ga en slaap ongebroken nachten tot 6.00 uur. Ik heb het de laatste tijd erg koud, slaap zelfs in een winterpyama (sliep altijd naakt), en zelfs in de sauna krijg ik het niet warm. Mijn eetlust is wisselend maar wel minder. Geen gewichtsverlies. Bij vlagen veel last van mijn gewrichten, knieƫn, polsen, enkels. Regelmatig hoofdpijn maar ik probeer er niet wat voor in te nemen.

buikecho liet vergrote milt zien, bloedonderzoek was volgens huisarts mooi, wel verhoogde leverwaarden: alat(?)was 85. Ik moest nu weer bloed prikken en wordt getest op pfeiffer en leverwaarden worden nog eens nagekeken.
    palpatie gehele bovenbuik is gevoelig.

huisarts wil me naar de chirurg sturen omdat ze denkt aan een zenuwknelling in de buik. Zelf ben ik bang voor maligneteiten maar ze maakt zich nergens druk om zegt ze.. wat zou u adviseren om na te laten kijken?

Reactie

Je moet in ieder geval naar een internist om naar de milt te laten kijken. Met een MRI of CT scan

Reactie

Bedankt voor het reageren. Ik zal het voorzichtig voorstellen.. ik wacht nog op mijn oproep voor de chirurg, ik zal het met hem/haar moeten kortsluiten denk ik..

Reactie
Reageer op: Milt-moeheid-buikpijn
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief