- Joris28 juli 2018 om 11:57
sinds paar dagen last van kort van adem waarschijnlijk door de hitte of stress kom net van dokter en had 16/9 van bloeddruk de dokter deed een electro cardiogram en alles leek in orde maar ik neem al 10 jaar barnadipine en bisoprolol.Doch bij het aankomen thuis heb ik nog eens bloeddruk nagekeken en had 106/66 dus veel lager dan bij dokter vreemd maar toch blijf ik nog kort van adem?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 juli 2018 om 12:57Je bloeddruk wisselt de hele dag door. maar het verschil is wel erg groot. vraag is of je bloeddrukmeter thuis wel goed is.. dat je kort van adem bent komt niet van de bloeddruk overigens. drink je wel genoeg water? 2,5 liter oer dag met deze temperaturen?
ReagerenJoris28 juli 2018 om 14:30ja hij is goed maar volgens mij last van de warmte en stress en daarom misschien zo hoog ik probeer verl te drinken
ReagerenJoris28 juli 2018 om 16:32ook misschien mijn te hoge hartslag dat mij kort van adem maakt?
ReagerenCatootje28 juli 2018 om 17:21Medicijnen doen niets aan oorzaken dus kan je bloeddruk nog van alles doen. Daarbij werken bètablokkers en calciumblokkers remmend op de aanmaak van melatonine en zorgen ze voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen, waaronder Q10 en zink, wat ook ontregelend kan werken en zeker op de langere termijn klachten kan geven. Wat aanvulling van stofjes zou iets kunnen schelen.
ReagerenJoris28 juli 2018 om 17:32Bedoel je dat ik aan vitamines ontbreek heb precies last aan de rechterlong waar ik moeite op adem kan komen toch heb ik nog deze namiddag 2 keer mijn bloeddruk genomen en inderdaad 106/66 dus veel minder als deze morgen bij de dokter raar maar waar.
ReagerenPeter29 juli 2018 om 04:01106/66 is geen hoge maar een lage bloeddruk.
Reageren
120/80 is normaal en als je wat ouder bent mag dat wel wat hoger zijn.
Dat medicijnen niets aan oorzaken doen is complete onzin. De meeste medicijnen doen wel wat aan de oorzaak. Pijnstillers doen meestal niets aan de oorzaak.
U slikt een bètablokker en een bloeddrukverlager. U mag daarbij geen grapefruit(sap) gebruiken. De hoge temperatuur i.c.m. de hoge luchtvochtigheid van vandaag maakt u kortademig. Ik als zwaar hartpatient heb daar ook last van. Ik kan u alleen maar aanraden in overleg met uw arts de bisoprolol en barnadipine af te bouwen als dat in uw situatie mogelijk is. Daarvan zal uw hartslag en bloeddruk wat omhoog gaan, maar dat hoeft niet erg te zijn als het gecontroleerd gebeurt.Joris29 juli 2018 om 10:59Sinds gisteren na de dokter heb ik zeker 5x mijn bloeddruk gekomen en blijf tussen 106/115 op 66/70 hebben.Heb wel heel de tijd wel pijn aan de rug of voel een opgeblazen maag en soms kort van adem vind het raar.Alhoewel de dokter gisteren een echo gedaan heeft en niks heeft gevonden ??
Reageren



