- Anoniem10 juli 2017 om 13:50
Ik heb daarnet een medische keuring laten doen, mijn bloeddruk was 16/9 en de laatste keer zelfs 17/10.
Echt zenuwachtig was ik niet, een klein beetje wel, maar niet om dit te rechtvaardigen denk ik. Dus is er iets anders aan de hand. Omdat ik mijn beroep niet mag uitoefenen met hypertensie, heb ik nog 3 dagen de kans om een normale bloeddruk te krijgen (zonder medicatie). Een verloren zaak dus.
Wat kunnen zoal de redenen zijn van zo’n hoge bloeddruk? En is er toch nog een kans om mijn bloeddruk normaal te krijgen in zo’n korte tijd?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 juli 2017 om 18:08Die vraag kan ik zo helaas ook niet beantwoorden. Er zou eerst duidelijk moeten zijn waarom je bloeddruk zo hoog is.
Eet je gezond? Gebruik je veel alcohol? Drink je voldoende water? Heb je overgewicht? Gebruik medicijnen of drugs? Heb je veel stress of spanningen? Heb je een goede nachtrust?
ReagerenAnoniem10 juli 2017 om 18:57Ik eet normaal denk ik, nooit fast food, dagelijks stuk fruit en yoghurt, ook wel een koek. Ik drink enkel water, nooit frisdrank. BMI is 23-24. Geen medicijnen of drugs. Ik slaap voldoende.
Ik kom net terug van een week vakantie, daar heb ik natuurlijk wel redelijk wat alcohol verbruikt, niet overdreven veel, maar toch een 7-tal glazen per dag. Daarbuiten drink ik er dagelijks 2 Ã 3. En twee dagen in de week drink ik niet.
ReagerenJohn (moderator)
10 juli 2017 om 20:04Daar zou het dan eigenlijk niet aan moeten liggen. Probleem is, dat als niet bekend is wat de oorzaak is, er ook niet veel aan gedaan kan worden. Wat je kunt proberen is, geen alcohol en zoutarm eten
Reageren