- Josje22 juli 2018 om 11:28
Vandaag na eten een half uur later begon mijn hart heel snel te gaan (ben 44 jaar) ik gebruik barnadipine en emconcor Mitis 5mg .Vandaag heb ik er 2 en half moeten nemen dus 12,5mg om het te doen stoppen of langzamer te laten gaan want ging tot 100.Maak me wel zorgen ja ik ben al meer dan 10 jaar bloeddruk patient maar dat harder en sneller gaan van het hart vond ik wel erg nu voel ik me wel slaperig maar zal wel door de emconcor zijn.
2 reactiesReagerenPeter23 juli 2018 om 02:42Beste Josje, een verhoogde hartslag na het eten is heel normaal en een hartslag van 100 is dan helemaal niet te hoog. Emconor Mitis (werkzame stof bisoprolol) is een bèta-blokker en die helpt helemaal niet tegen plotselinge aanvallen van hoge hartslag. Emconor Mitis verlaagt je hartslag alleen op lange termijn. Je mag de dosis niet zomaar verhogen, dat kan gevaarlijk zijn.
Reageren
Je maakt je zorgen om niets. Zolang je hartslag in rust niet boven de 120 komt hoef je je al helemaal geen zorgen te maken. Door te eten krijg je een hogere hartslag, want je lichaam moet immers al dat voedsel afbreken en verwerken. Emconor Mitis verlaagt niet direct je hartslag, dat gaat over een periode van dagen als je ze netjes inneemt zoals voorgeschreven. Zonder de (extra) inname van Emconor Mitis was je hartslag ook vanzelf weer gedaald. Dat is heel normaal als je lichaam het eten heeft verwerkt.
Houd je aan de medicijnvoorschriften, want die zijn er niet voor niets. Je brengt je gezondheid in gevaar als je ondeskundig zelf gaat handelen.Catootje23 juli 2018 om 07:02Medicatie doet niets aan oorzaken, zoals voedingspatroon, insulineresistentie en tekorten aan bepaalde voedingsstoffen dus dan kan je alsnog klachten krijgen. Bètablokkers en calciumantagonisten remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor verliezen aan diverse vitaminen en mineralen, die onder andere belangrijk zijn voor hart en bloedvaten, wat ook klachten kan geven.
Reageren