- Diabeet20 juli 2018 om 19:22
- Heb vorige zondag i.v.m een acute bijholten ontsteking met koorts 38.9 prednison en amoxiline gekregen. Heb diabetes en COPD. Nu Prednison op en moet nog twee dagen Amoxiline maar ik krijg het steeds benauwder. Huisarts kon ik vandaag niet bereiken. Kan ik stoppen of wat moet ik nu doen
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 juli 2018 om 01:28ik zou toch eerst even contact opnemen met de huisarts ( huisartsenpost)
ReagerenCatootje21 juli 2018 om 19:28Misschien goed om wat te doen aan de achtergronden van je aandoeningen. Bij diabetes en copd spelen insulineresistentie een grote rol en je hele voedingspatroon en tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. Denk bij copd ook aan de rol van histaminerijke voedingsmiddelen die voor verergering kunnen zorgen. Dit soort factoren kan ook onstekingsprocessen in de hand werken, zoals nu met je bijholtes. Medicijnen zorgen veelal voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen in je lichaam. Prednison zorgt onder andere voor een verhoogde uitscheiding van chroom, wat de insulineresistentie verergert. Daarnaast werken corticosteroïden verhogend op het cortisolniveau in je lichaam. Antibiotica zorgen ook voor tekorten aan diverse voedingsstoffen en een verstoring van je darmflora. Eventuele anti-diabetesmedicatie zorgt ook voor tekorten aan voedingsstoffen, waaronder Q10 en diverse B-vitamines. Wat aanvulling van stofjes kan derhalve zinvol zijn.
Reageren



