- Anoniem24 augustus 2021 om 11:51
Ik ben afgelopen donderdag naar de huisarts gegaan omdat ik een week rondliep met witte stippen op mijn amandelen, mijn keelpijn was ondertussen al over gegaan. Ze zei dat ik eventueel 3 dagen kon wachten tot vandaag om te zien of het beter ging anders kon ik vandaag beginnen met het nemen van antibiotica (amoxicilline). Nu lees ik van die horrorverhalen op internet, dat het een super slecht antibioticum is en dat veel mensen er allergisch voor zijn. Ik heb om 10u een dosis ingekomen en voelde me kort daarna niet zo goed in mijn maag en kreeg ik ook buikkrampen, hoort dit bij een allergische reactie?
Ik maak me echt wel zorgen, en ik weet niet of het starten met de antibiotica verstandig was… Stoppen kan ik ook niet doen.5 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 augustus 2021 om 11:54Dat is dan een bijwerking maar geen allergische reactie.
ReagerenJohn (moderator)
24 augustus 2021 om 11:56De volgende pil/capsule moet je tijdens de maaltijd innemen.
ReagerenAnoniem24 augustus 2021 om 12:28Ik heb mijn eerste pil tijdens het ontbijt genomen, hopelijk gaat het met de volgende beter. Bedankt voor uw antwoord.
ReagerenJohn (moderator)
24 augustus 2021 om 12:59Neem de volgende dan tijdens de lunch of het avondeten. Dat zit er iets meer in je maag
ReagerenCatootje27 augustus 2021 om 21:48Bij medicijnen gaat het niet echt om een gewone allergie maar om ontregelingen van je lichaam, wat langer aanhoudt. Als antibiotica echt nodig zijn er beter probiotica bij gebruiken. Niet tegelijkertijd innemen. Weet niet of antibiotica in dit geval nodig zijn. Je zou ook met een natuurgenezer kunnen kijken naar oorzaken en daar wat aan doen.
Reageren