- Joris2 juni 2018 om 16:06
ik ben vorige nacht om 2 uur smorgens moeten opstaan met hartkloppingen ik ben wel een bloeddruk patient waarvoor ik 10 jaar lang vasexten en emconcor mitis gebruik.Ik had dan emconcor gebruikt en heeft geholpen maar is dit normaal dat je zoiets hebt? Heeft dat iets met mijn hart te maken want mijn bloeddruk is jaren stabiel!
2 reactiesReagerenPeter3 juni 2018 om 00:49Iedereen heeft wel eens last van hartkloppingen. Op zich is dat ook niet gevaarlijk.
Reageren
Bij aanvang van het gebruik van de genoemde medicijnen kunnen hartkloppingen een bijwerking zijn, maar u gebruikt die medicijnen al jaren, dus dat ligt niet in de lijn der verwachting.
Treedt het (steeds) vaker op, dan moet u zeker contact opnemen met de behandelend arts.
Ik zou me geen zorgen maken als het bij deze ene keer blijft. Het is ook maar de vraag of de hartkloppingen verdwenen zijn door de inname van emconor. Ze gaan meestal vanzelf over.Catootje3 juni 2018 om 17:37Bètablokkers en calciumantagonisten remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen, die onder andere belangrijk zijn voor de bloeddruk en je hart, zoals, Q10, zink, vitamine B (bètablokkers) en vitamine D en kalium (calciumblokkers); naast dat ze vooral symptomen bestrijden. Dit soort deficiënties kan bijdragen aan allerlei klachten.
Reageren