- Sara22 januari 2018 om 02:04
Hallo allemaal,
Nu een week geleden heb ik onveilige orale seks gehad met mijn vriendje. We zijn allebei maagd en elkaars eerste bedpartners. Natuurlijk is het stom van ons om dan nog steeds onbeschermd elkaar te beffen en pijpen, maar hier hadden wij niet aangedacht. Achteraf bleek dat hij een koortslip had, ik had dit niet opgemerkt en hij wist niet dat hij mij daar herpes mee kan geven. Hij zei wel dat hij het ontsmet had, zodat hij me kon zoenen.
Na 3 dagen ben ik na de dokter geweest, omdat ik het voel branden daar beneden. Maar de dokter zag geen blaasjes en zei dat ik het maar moest afwachten. Sindsdien eet ik weinig en slaap ik amper, want de onzekerheid is verschrikkelijk. Ik voel het nog steeds branden en wacht de hele tijd op die eerste helse uitbraak. Maar wanneer komt ie dan? En is herpes nou wel of niet aan te tonen met een bloedonderzoek?
8 reactiesReagerenSara22 januari 2018 om 02:07Als ik nou blaasjes heb in de baarmoedermond, zou ik die dan moeten voelen?
ReagerenJohn (moderator)
22 januari 2018 om 07:48Herpes kan alleen worden aangetoond als er blaasjes zijn. Met bloedonderzoek kan dat niet worden aangetoond. De eerste uitbraak komt ongeveer na 6-8 dagen
ReagerenJohn (moderator)
22 januari 2018 om 07:48In de baarmoedermond kun je zelf niet voelen.
ReagerenSara22 januari 2018 om 16:05Dus kan het nu zijn dat ik gewoon een uitbraak heb in mijn baarmoedermond, zonder dat ik dit voel?
ReagerenJohn (moderator)
22 januari 2018 om 16:08Dat is een vraag ie ik niet kan beantwoorden. Doorgaans zou je daar pijnklachten van hebben
ReagerenCatootje22 januari 2018 om 16:30Onbeschermd pijpen en beffen lijkt me niet zo raar.
Reageren
Of je herpes krijgt heeft te maken met je hele weerstand. Als je gaat lopen stressen, weinig eet en slaapt is de kans dus iets groter. Je kan je weerstand ook ondersteunen met evenwichtige voeding, met lysinerijke voedingsmiddelen en verder voorzichtig met argininerijke voedingsmiddelen. En zorgen voor wat vitamientjes. Bij een uitbraak, zoals bij hem kan een flinke dosis lysine, verspreid over de dag het de kop in drukken.Sara22 januari 2018 om 17:51Dus ik weet pas zeker of ik herpes heb bij een uitbraak? Ik ben vandaag trouwens ook nog eens ongesteld geworden, dat triggert een uitbraak toch ook?
ReagerenJohn (moderator)
22 januari 2018 om 18:03Dat triggert geen uitbraak. het virus zorgt voor de uitbraak.
Reageren