Zoeken Vraag het forum

Werkverzuim na appendectomie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben tweede kerstdag opgenomen ivm appendicitis en de volgende dag ben ik geopereerd en is de appendix verwijderd die mild ontstoken was.
    Ik mocht de dag erna naar huis. Eenmaal thuis werd ik steeds zieker en kreeg meer buikpijn en toen moest ik opnieuw het ziekenhuis in.
    Ik kreeg een paar zakken antibiotica via infuus en knapte een beetje op. Ze wisten niet wat er precies ontstoken was, maar de waarden waren zo hoog dat ze daar uit op konden maken dat er wel iets ontstoken moest zijn.
    Is het niet het meest logisch dat het buikvlies ontstoken was?
    Mijn huisarts zegt heel stellig dat ik chronische appendicitis had, omdat ik 7 maanden lang maag- en darmklachten had die nu weg zijn.
    De zaalarts zei dat dat niet kon, want de appendix was maar mild ontstoken.
    Nu kreeg ik alleen een telefonische na-controle en heeft de chirurg alleen m’n voicemail ingesproken dat de kan uitslagen goed waren.
    Nu heb ik een zwelling in de bovenbuik, die de huisarts constateerde. En ik blijf verhoging hebben. Zij vindt dat de chirurg even moet kijken. Zij maakt zich zorgen, want de zwelling moet niet groter worden, zei ze. Het kon nog een na-effect van de operatie zijn. Ik heb morgen een afspraak bij de chirurg.
    Ik vind het herstel moeizaam na een kijkoperatie die zo weinig ingrijpend zou moeten zijn.
    Ik ben nog niet aan het werk, verzuim nu dus bijna 3 weken en ga volgende week ook nog thuis blijven.
    Ik werk als psycholoog en ben nog zo moe, heb nog pijn en voel me algeheel niet lekker, dat ik met m’n aandacht niet voldoende bij een ander kan zijn, zoals dat voor mijn werk wel nodig is.
    Is dit ongebruikelijk?
    Ik lees soms dat mensen binnen een week alweer aan het werk gaan….

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is niet gebruikelijk dat je zo lang dergelijke klachten hebt. Ik deel de zorg van de huisarts. Er moet echt gedegen onderzoek gedaan worden, naar wat er aan de hand kan zijn. Lijkt er toch op dat er een ontsteking aanwezig is of een abces…

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor de reactie! Ik ben benieuwd naar de afspraak morgen bij de chirurg.

Reageren
    John (moderator)

Laat je niet zomaar wegsturen….

Laat morgen even weten als je bent geweest.

Reageren
    Anoniem

Doe ik

Reageren
    Anoniem

Uit een echo bleek dat er een ontsteking en vocht in de buik zit.
    Ik krijg nu een antibioticakuur (nummer zoveel…) en hopelijk werkt dat afdoende. Anders moet mn buik weer opengemaakt worden… Dus afwachten en hopen dat het zo lukt.

Reageren
    John (moderator)

Oke……
    Dan wens ik je in ieder geval beterschap

Reageren
    Anoniem

Bedankt!

Reageren
Reageer op: Werkverzuim na appendectomie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.