- Anoniem29 september 2014 om 13:48
Ik heb een jaar terug iets te fanatiek op schoenen met te dunne zolen hardgelopen. Nu na een aantal maanden fysio, een Rontgen foto en een MRI scan en meerdere bezoeken aan de orthopeed heb ik nog steeds lichte, zeurende pijn die erger wordt bij inspanningen zoals hurken en traplopen.
Op de MRI scan was vrijwel niets te zien, een klein verdacht plekje op mijn meniscus maar niets wat op een scheur leek. Nu vroeg mijn orthopeed of ik wellicht een kijkoperatie wil overwegen. Dit kan uitsluitsel bieden.
Nu vraag ik me af of er iemand is met een soortgelijke ervaring? En wat heeft u uiteindelijk gedaan? (Ik ben vooral benieuwd naar iemand waarbij er ook geen duidelijke beschadiging aan de meniscus was.)
Ik ben 27 jaar oud, ben verder gezond. Ik heb behalve dit jaar altijd veel gesport (hardlopen en wielrennen) en heb een kantoorbaan waarbij ik in principe mijn knie amper belast. Bij voorbaat dank voor uw reacties.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 september 2014 om 15:37Soms bieden scans en foto’s niet voldoende inzicht wat er zich in een knie afspeelt. Een kijkoperatie doet dat natuurlijk wel. Bovendien is het dan mogelijk om eventueel meteen het probleem op te lossen.
ReagerenAnoniem1 oktober 2014 om 09:22Bedankt voor je reactie! Ik denk dat inderdaad voor een kijkoperatie ga. Er lijken behalve meer Cortisonspuiten ook geen alternatieven te zijn.
Reageren