Zoeken Vraag het forum

plaatselijke verdoving na 24 uur nog actief

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • peter-p3

Geachte Lezers,

Ik ben gisteravond behandeld aan een snee in mijn ooglid. Deze snee moest worden gehecht onder plaatselijke verdoving. 24 uur later is de verdoving vaam mijn oog naar mijn neus, wangen en bovenlip getrokken.

Normaliter duurt een plaatselijke verdoving maar een 2 a 3 uur, maar ik ben dus 24 uur verder en het lijkt alleen maar erger te worden. Nu heb ik zojuist de dokterswacht gebeld en de situatie uitgelegd. Ik kreeg het volgende antwoordt:

“Het kan zijn dat er tijdens de verdoving een huidtakje is geraakt. ( geen idee wat een huidtakje is ). Tevens werd verteld dat het wel 3 a 4 week kan duren voordat ik weer mijn normale gevoel terug kan krijgen in mijn gezicht.

Heeft iemand van jullie ervaring op dit gebied? Hoe kon dit gebeuren? Uit het korte telefoongesprek werd ik namelijk niet veel wijzer

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Waarschijnlijk is er tijdens het injecteren of het hechten van de wond een huidzenuwtakje geraakt. Het komt op zich niet zo vaak voor maar is helaas niet te voorkomen en ook niet vooraf te zien. Huidzenuwen zijn nl niet zichtbaar als er zo´n ingreep wordt gedaan.
    Normaliter kan zo´n zenuwtakje spontaan herstellen. Het kan idd wel even duren.

Wat jou dus overkomen is, is een risico dat bestaat bij iedere injectie, hechting of andere ingreep die in de huid wordt verricht.

Reageren
Reageer op: plaatselijke verdoving na 24 uur nog actief
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.