Zoeken Vraag het forum

Tongamandel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Daphne

Ik ben verwezen naar het LUMC om de optie te bespreken om mijn tongamandel te verwijderen. De verwijzende KNO-arts is hier echter heel sceptisch over en zou het niet of niet snel iemand aanbevelen.

Helaas heb ik al jaren een vergrote tongamandel en klachten, die passen bij een ontstoken tongamandel, maar er zijn steeds geen witte stippen/of de tekenen van de ontsteking te zien. De pijn is echter enorm en doet me overwegen het toch te laten verwijderen.

Ik ben op zoek naar mensen, die ervaring hebben met deze operatie en het wel/niet aanbevelen. Ook ben ik op zoek naar meer informatie, omdat er op internet nagenoeg niks over te vinden is. Wie kan mij helpen?

1 reactie
    Reageren
    Marieke

Beste Daphne,

Ik heb mijn tongmandel 5 jaar geleden laten verwijderen. Die van mij bleek heel groot te zijn. Het herstel naderhand is erg pittig, gezien er een flinke wond in je keel zit. En.. KNO arts in Nijmegen (radboud) gaf aan dat de kans is dat het terug komt. Dit lijkt nu na 6 jaar dan ook het geval en ik zal dus opnieuw een afspraak moeten maken .

Hartelijke groet,

Markeke

Reageren
Reageer op: Tongamandel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.