Zoeken Vraag het forum

Verdikkinkjes in ogen: advies gewenst!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Reva

Ik heb last van verdikkinkjes in mijn ogen (op het oogwit), tegen de iris aan (neuskant) – mogelijk pingueculae. Het zijn kleine ‘gezwelletjes’, vooral in het daglicht erg goed zichtbaar. De ene verdikking is al enige maanden zichtbaar, dit oog was eerst ook rood. De andere verdikking is zichtbaar na een narcose, enige weken geleden. Mijn ogen zijn (sindsdien) ook erg droog. De druppels die ik daarvoor heb gekregen, helpen niet erg (en lijken het welhaast erger te maken). Verder schijnt er aan pingueculae niks te doen te zijn (als dat dus echt is wat ik heb), maar vind ik de verdikkingen wel zeer ontsierend!

Heeft iemand hier ook last van en/of ervaring mee, en met de bestrijding ervan??? Weet iemand of dit soort zaken kan ontstaan/vergert door een narcose? En gaat die droogte nog weg, of? Wat kan ik verder doen om de gezwelletjes te bestrijden, of anders in ieder geval te zorgen dat alles niet verergert? Al jullie reacties zijn zeer welkom!

Gr. Reva

1 reactie
    Reageren
    Kelvin studentoptometrist

Hallo Reva,

Pinguicula komt bij meerdere mensen voor dan men denkt. Het is niet ernstig!!
    Kom ik vaak tegen bij lenzenaanmetingen.
    Belangrijk is wel dat je niet al te vaak bloot stelt aan de zon, ivm UV-straling. wat het pinguiculakan verergeren! Wel moet men uitkijken dat het niet overgaat naar pterygium!
    Pterygium is een bindweefsel die over het hoornvlies groeit en is zichtbaar.
    Deze termen kan men gaan googlen.

Nogmaals pinguicula is niet ernstig!

Groetjes Kelvin (student)

Voor meer vragen Email: [email protected]

(ps. mijn advies, dus geen constatering/diagnose)

Reageren
Reageer op: Verdikkinkjes in ogen: advies gewenst!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.