- Thijmen7 juli 2016 om 14:29
Ben afgelopen maandag bij de oogarts geweest voor mijn ogen. Ze voelen de laatste paar maanden weer lekker droog aan ondanks de zalfjes en oogdruppels die ik heb gekregen. De klachten zijn bij mij ergens in 2012/2013 begonnen en langzamerhand verdwenen na dagelijkse behandeling zoals de oogleden schoonmaken voor het slapengaan en na het opstaan.
De behandelend arts heeft een break-up test gedaan, ik produceer voldoende tranen, kennelijk alleen van slechte kwaliteit. Omdat de klachten aanhouden vroeg ik de arts om een eye-plug want ja ook al heb ik voldoende tranen het voelt verschrikkelijk. Helaas werd mij dat afgeraden voor de risico’s, welke risico’s ?
Heb sinds 4 dagen nu een zalfje voor de avond meegekregen (Duraterars oogzals) maar lijkt wel alsof de klachten daar juist erger van worden.
Moet ik een second opinion aanvragen voor zo’n eye-plug ? want heb al bijna alle zalfjes, druppels geprobeerd en het lijkt alleen te verergeren.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
7 juli 2016 om 14:32Er kunnen infecties ontstaan door de plugs.
Ik zou wel naar de huisarts gaan en een verwijzing vragen voor een second opinion bij een oogarts in een ander (academisch) ziekenhuis.
Reageren