Zoeken Vraag het forum

Mag ik Zaagpalm terwijl ik tiener ben

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben een 15 jarig jongen die lijdt aan alopecia androgenetica. Best vroeg he? Heb al beginnende inhammen en de dermatoloog heeft het bevestigd. Nu heb ik op internet gevonden dat zaagpalm de aanmaak van dihydrotestosteron blokkeert. Ik wil dit graag innemen maar omdat ik puber ben wil ik toch eerst vragen of ik dat mag vanwege de hormonen die je in de puberteit krijgt enzo. Mag ik dat zaagpalm tabletten innemen? Ben trouwens 1.87 en langer dan beide ouders.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Over de werking van zaagpalm zijn de meningen nogal verdeeld. Ook worden er nogal wat werkingen aan toegeschreven die tegenstrijdig zijn met elkaar zijn.
    Ik snap natuurlijk heel goed, dat je er graag iets aan zou willen doen, maar of het echt zinvol is om je geld hieraan uit te geven ……
    Je kunt het natuurlijk proberen

Reageren
    Anoniem

Je kan ook eens kijken naar de oorzaken en dat kunnen tekorten zijn aan stoffen als zink, jodium, silicium en vitamine B. Verder kan het zijn dat de schildklier niet optimaal werkt, of een lekkende darm. Suiker kan de hormoonhuishouding ook flink verstoren. Het kan uitmonden in insulineresistentie, wat vele klachten kan bevorderen. Verder hebben veel mensen te maken met verzuring van het lichaam, waardoor je voedingsstoffen slechter opneemt. Het beste is om dat eens goed voor jezelf uit te zoeken en dan eventueel aanvullen met natuurlijke middelen.

Reageren
    anoniem

Ik ben een jongen van 16 en heb een verlate groeispurt (ben nu 171cm), maar heb al behoorlijke haaruitval (alopecia androgenetica). Mijn vader was ook al bijna kaal toen hij 19 was. Nu gebruik ik Minoxidilspray 5% en ben sinds kort tabletten met zaagpalmolie gaan slikken (Trix alpha), maar vroeg me af of ik nog meer kan doen om de haaruitval te stoppen?
    groet

Reageren
    John (moderator)

Daar kun je verder zelf niets meer aan doen

Reageren
Reageer op: Mag ik Zaagpalm terwijl ik tiener ben
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.