- Anoniem26 januari 2016 om 09:36
Hallo,
Ik ben een 15 jarig jongen die lijdt aan alopecia androgenetica. Best vroeg he? Heb al beginnende inhammen en de dermatoloog heeft het bevestigd. Nu heb ik op internet gevonden dat zaagpalm de aanmaak van dihydrotestosteron blokkeert. Ik wil dit graag innemen maar omdat ik puber ben wil ik toch eerst vragen of ik dat mag vanwege de hormonen die je in de puberteit krijgt enzo. Mag ik dat zaagpalm tabletten innemen? Ben trouwens 1.87 en langer dan beide ouders.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 januari 2016 om 14:30Over de werking van zaagpalm zijn de meningen nogal verdeeld. Ook worden er nogal wat werkingen aan toegeschreven die tegenstrijdig zijn met elkaar zijn.
Reageren
Ik snap natuurlijk heel goed, dat je er graag iets aan zou willen doen, maar of het echt zinvol is om je geld hieraan uit te geven ……
Je kunt het natuurlijk proberenAnoniem26 januari 2016 om 17:16Je kan ook eens kijken naar de oorzaken en dat kunnen tekorten zijn aan stoffen als zink, jodium, silicium en vitamine B. Verder kan het zijn dat de schildklier niet optimaal werkt, of een lekkende darm. Suiker kan de hormoonhuishouding ook flink verstoren. Het kan uitmonden in insulineresistentie, wat vele klachten kan bevorderen. Verder hebben veel mensen te maken met verzuring van het lichaam, waardoor je voedingsstoffen slechter opneemt. Het beste is om dat eens goed voor jezelf uit te zoeken en dan eventueel aanvullen met natuurlijke middelen.
Reagerenanoniem15 mei 2025 om 10:03Ik ben een jongen van 16 en heb een verlate groeispurt (ben nu 171cm), maar heb al behoorlijke haaruitval (alopecia androgenetica). Mijn vader was ook al bijna kaal toen hij 19 was. Nu gebruik ik Minoxidilspray 5% en ben sinds kort tabletten met zaagpalmolie gaan slikken (Trix alpha), maar vroeg me af of ik nog meer kan doen om de haaruitval te stoppen?
Reageren
groetJohn (moderator)
15 mei 2025 om 10:34Daar kun je verder zelf niets meer aan doen
Reageren