- Anoniem22 maart 2015 om 00:10
Ik heb regelmatig last van oogmigraine, daarnaast zie ik ook regelmatig maffe dingen voor ogen, takken, blouses, jurken(ja je geloof het niet), dan weer een soort van ruitjes/raster als ik egens naar kijk. Dan weer iets van flitsen aan zijkant bij mijn ogen. Kan dit met vermoeidheid te maken hebben ook? Ik ben vrij futloos, heb veel slaap nodig, kan slecht lopen(ben op leeftijd). Het is begonnen met een soort van griep, waar ik volgens mij nog niet van ben hersteld, vaak hees sindsdien, veel slaap nodig zoals ik al zei, en nu die oogproblemen. Oogmigraine was er al regelmatig, maar die gekke dingen zien is weer een andere variant. Zie er tegenop om naar dokter te gaan, ook omdat ik slecht ter been ben en ook omdat ik bang ben dat ik een ziekenhuis terecht kom.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 maart 2015 om 11:29Vermoeidheid zou kunnen.
Reageren
Ik denk wel dat het goed om toch weven met de klachten naar de huisarts te gaan.Anoniem22 maart 2015 om 12:15tja ik vraag dit eigenlijk voor iemand anders, die dus op leeftijd is, slecht ter been, en nauwelijks na een dokter te krijgen is. Dat begrijp ik ook nog, maar goed alles heeft een grens. Bedankt voor de reactie.
ReagerenAnoniem17 april 2015 om 18:07mijn moeder komt dus net uit het ziekenhuis, bleek dat ze urineweginfectie had en longontsteking. We hebben haar nauwelijks meer gehoord over hallucinaties(waan dingen zien /horen), maar ze is nog niet thuis en het begon weer, wij snappen er totaal niets van, huisarts is niet erg betrokken, stuurt ons terug naar het ziekenhuis, maar daar kunnen wij niet terug, aangezien moeder tegen medisch advies naar huis is gegaan, maar dat ging niet over vreemde dingen zien, maar meer over zelfstandig naar toilet kunnen en kunnen lopen. Achteraf blijkt het een verkeerde keuze te zijn, maar ik vraag me wel af waarom ze nog steeds maffe dingen ziet en hoort, terwijl we daar niets meer over hoorden in het ziekenhuis, ze komt inmiddels wel terug met 5 soort medicijnen, vooral het gehalte aan paracetamol begrijpen wij niet, 6 keer 500 mg op een dag. Daarnaast ijzer, plas, bloedverdunner, en nog niets geloof ik. Waarom nog steeds hallucinaties? ze heeft ook nog wondjes aan tenen, die worden wel behandeld, maar genezen slecht(ze heeft geen suiker), kan dit ook doorwerken naar een delier? de huisarts is erg passief, dus daar worden we ook niet veel wijzer van
ReagerenJohn (moderator)
17 april 2015 om 20:44Een langdurige urineweginfectie kan bij ouderen wel voor een delier zorgen.
Hoe oud is je moeder eigenlijk? Misschien is er nog wel wat anders aan de hand.Ze maakt het natuurlijk niet makkelijker als ze zich tegen medisch advies, aan behandeling onttrekt of eigenlijk de behandeling weigert.
En over de betrokkenheid van de huisarts:
als je moeder zich zo opstelt tegenover de arts in het ziekenhuis , zal ze dat waarschijnlijk ook zo met de huisarts doen. Dan wordt het ook voor de huisarts knap lastig.Waarom heb je vraagtekens bij de hoeveelheid paracetamol? Dat is toch een vrij normale dosis bij forse pijn? Niet eens de maximale dosis.
Reageren