- Anoniem7 juli 2014 om 09:24
Beste mensen,
Ik hoop dat iemand mij hier zou kunnen helpen met advies over mijn oogaandoening waarvan ik niet weet wat het is, na regelmatig huisartsbezoek en ook al een keer bij de oogarts te zijn geweest. De huisarts zegt dat het eventueel dit zou kunnen zijn of dat zou kunnen zijn maar nooit kan iemand mij vertellen wat ik heb zodat ik er wat aan kan doen.
Ik zal omschrijven waar ik precies last van heb. Mijn linkeroog is regelmatig ontstoken uit het niets en het gebeurt wanneer ik geslapen heb, ik poets voor het slapen gaan mijn tanden en was mijn gezicht, kijk in de spiegel en heb een mooi helder wit oog. Na 5 uurtjes slapen wordt ik wakker en mijn oog zit dicht, is vies, helemaal rood en irriteert, het licht doet ook een beetje pijn aan mijn ogen. Het is een terugkerend iets maar het kan soms dat ik er een paar maanden geen last van heb. Na drie dagen is het ergste gedeelte voorbij en het maakt niet uit wat voor oogdruppels ik gebruik. Na een week, soms twee als ik geluk heb komt het weer terug. Ik heb al heel veel verschillende oogdruppels gehad en de eerste keer dachten ze dat het een bacteriële infectie was waarvoor ik antibiotica oogdruppels kreeg(deze werkte trouwens wel goed).
Ik heb echt geen idee wat ik er aan moet doen om dit te voorkomen en ik wil zo graag weten waardoor het nou precies komt zodat ik er echt wat aan kan gaan doen. Ik heb nu het gevoel dat de huisarts zoiets heeft “ik weet het ook niet precies, dus probeer dit maar”
Suggesties van mij huisarts: In de avond achter de computer of laptop zitten waardoor mijn oog droog wordt. Een allergie. Stress (die ik niet heb)
Ik heb mij ook gefocust op die dingen: Ik heb het ook als ik geen stress heb. Ik heb kunsttranen gebruikt tegen eventuele droge ogen. En ook allergie tabletten neusspray etc preventief.Ik zal er een foto van mijn oog bijvoegen waarop het duidelijk te zien is.
Please help me!
11 reactiesReagerenAnoniem7 juli 2014 om 09:30Ik krijg mij foto er niet bijgevoegd, iemand een tip?
ReagerenAnoniem7 juli 2014 om 10:21John (moderator)
7 juli 2014 om 12:48Dat ziet er inderdaad uit als een conjunctivitis.
Reageren
Dat kan een bacteriële of een virale infectie zijn. Om dit goed te behandelen zal eerst duidelijk moeten zijn welke bacterie of welk virus de infectie veroorzaakt.
Vraag je huisarts om wat van de oogafscheiding op kweek te laten zetten. Hierdoor zal duidelijk worden om welke bacterie of welk virus het gaat. Dat kan dan gericht bestreden worden.Anoniem8 juli 2014 om 08:13Bedankt voor je reactie!
Het is vannacht alleen maar erger geworden en mijn druppels en neusspray etc helpt niet.
Reageren
Ik heb over een half uur een afspraak met de huisarts en vraag ik of ze het op kweek wil laten zetten.John (moderator)
8 juli 2014 om 09:33Laat even weten wat de huisarts er van vindt als je geweest bent.
ReagerenAnoniem9 juli 2014 om 09:05Mijn huisarts was het met je eens en heeft wat oogafscheiding afgenomen bij me.
Ik heb nu zalf voor mijn ogen (Fucithalmic), maar ik heb niet het gevoel dat het helpt.
Mijn weerstand is erg laag op dit moment, ik ben onwijs moe en darmen zijn erg geprikkeld.
Hier ga ik eigenlijk al jaren voor naar de huisarts maar het wordt steeds erger. Vroeger waren mijn ogen licht geïrriteerd en had ik een soort laagje op mijn ogen. Ik kreeg elke keer maar te horen dat het een huisstofmijt allergie was of dan weer hooikoorts, ik moest er maar mee leren leven. Het is soms heel moeilijk om duidelijk te maken hoe het voelt en dat mijn werk en sociale leven er ook onder lijdt.
En sinds de laatste maanden is mijn oog zo ontstoken dat ik geen hele dag meer kan werken omdat het licht gewoon te pijn doet en daardoor krijg je zo’n hoofdpijn.
Het rare is ook dat ik iemand ben die heel gezond probeert te leven. Ik let goed op mijn voeding, sport etc.Ik hoop echt zo dat er eindelijk iets gevonden gaat worden desnoods is het iets negatiefs maar dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.
ReagerenJohn (moderator)
9 juli 2014 om 09:24Het wordt nu in ieder geval onderzocht. Laat even weten als je de uitslag van het kweekje hebt. De zalf zal even nodig hebben. Als ze niet werkt zul je waarschijnlijk een virusinfectie hebben. Maar dat zal dan blijken.
ReagerenAnoniem2 maart 2016 om 21:36Hallo,
Ben je er inmiddels achter wat het is? Ik heb dezelfde klachten en bij mij is niets te vinden. Zowel door huisarts als oogarts.
ReagerenAnoniem31 augustus 2018 om 01:33Erg jammer dat hier verder niks mee gedaan is..
ReagerenSammy16 augustus 2025 om 04:03Ik zie dat dit een oude topic is maar ik ben benieuwd naar jullie mening. ik heb 3 maande geleden conjunctivitis gehad. Ik heb daarvoor antibiotica gekregen en na 2 dagen ging het beter. Ik heb alleen nu weer last van dezelfde klachten. Voordat ik de eerste keer de klachten kreeg, had mijn partner 9 dagen daarvoor ook een oogontsteking. Ik heb het denk ik van hem overgenomen destijds. Nu heeft hij geen klachten maar ik wel. Hoe kan het dat een oogontsteking terugkeert dat bacterieel is? Ik heb alles zo goed schoongemaakt. Zou het iets onderliggend kunnen zijn?
ReagerenSammy16 augustus 2025 om 04:04Ik zie dat dit een oude topic is maar ik ben benieuwd naar jullie mening. ik heb 3 maanden geleden conjunctivitis gehad. Ik heb daarvoor antibiotica gekregen en na 2 dagen ging het beter. Ik heb alleen nu weer last van dezelfde klachten. Voordat ik de eerste keer de klachten kreeg, had mijn partner 9 dagen daarvoor ook een oogontsteking. Ik heb het denk ik van hem overgenomen destijds. Nu heeft hij geen klachten maar ik wel. Hoe kan het dat een oogontsteking terugkeert dat bacterieel is? Ik heb alles zo goed schoongemaakt. Zou het iets onderliggend kunnen zijn?
Reageren