Zoeken Vraag het forum

Oogontsteking gehad, rode vlekken op oog blijven terugkomen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Evelyne

Hallo,

Zo’n 2 maand geleden had ik een bacteriële oogonfectie. De druppels en zalf die de oogarts hiervoor had voorgeschreven hielp wel, maar toch heeft deze infectie een aantal weken geduurd. Sindsdien heb ik nog wekelijks last van rode vlekken op m’n ogen. Je zou kunnen zeggen dat dit gewoon van vermoeidheid ofzo is, maar vroeger had ik dit nooit. Ik let er hard op aangezien ik lenzen draag. Van de oogartsen word ik helemaal gek.. Zij begrijpen het ook niet echt en denken dat het een soort allergischd reactie is ofzo en schrijven dan maar wat voor. Bovendien duurt het altijd minstens anderhalve week eer ik bij hen terecht kan, waardoor ik op dat moment natuurlijk net spierwitte ogen heb en ik niet serieus genomen word.
    Heeft er iemand raad?:(

Bedankt!

4 reacties
    Reageren
    Tandor1

Het is mogelijk dat je oog overgevoelig is na de infectie en zo op de lenzen reageert. Heb je ook nog een bril?
    Je zou de lenzen dan even uit kunnen laten.

Reageren
    Anoniem

Zou wel kunnen.. Maar het is ondertussen al 2,5 maand geleden toen de oogontsteking begon.
    Nu denk ik dat het misschien aan mijn mascara ligt. De bacterie zit er misschien in. Heb hem alvast weggedaan.

Groetjes,

Evelyne

Reageren
    Tandor1

Hallo Evelyne,
    Zo te lezen hebben ze je dat dus niet verteld. Je moet inderdaad alle oog make up weggooien omdat die inderdaad met de bacterie besmet kan zijn. Anders blijf je dus je ogen besmetten.

Reageren
    Anoniem

Ok, bedankt voor de info!

Reageren
Reageer op: Oogontsteking gehad, rode vlekken op oog blijven terugkomen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.