- Anoniem3 mei 2014 om 19:38
Hallo allen,
Ik heb al sinds mijn 4de een bril. Ik had toen last van een lui oog. Dit is gecorigeerd door afplakken en een bril. Ik ben nu 27 en wil eigenlijk heel graag van mijn bril af. Lensen is bij mij geen optie omdat mijn ogen te over gevoelig zijn. Ik heb dit een aantal jaar geleden al geprobeert en moest iedere 2 dagen terug naar de opticien omdat mn ogen zo erg brande. Nu las ik laatst een artikel dat je je ogen kunt trainen om scherp te zien zonder bril door regelmatig dagdelen geen bril te dragen en bepaalde oefeningen te doen. Maar nu mijn vraag kan dit echt of is de kans groot datmijn ogen hierdoor verder achteruit gaan. Mijn ogen zijn al een aantal jaar stabiel op rechts sf+0.50 -1,75as:100 en links sf+0.00-1.25as:82 geen idee wat het allemaal betekend
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 mei 2014 om 19:44Als dat werkelijk zo goed zou werken, zouden veel meer mensen zonder bril of lenzen rondlopen. Ik zou het risico niet lopen.
ReagerenAnoniem3 mei 2014 om 19:58Ik ken bij toeval wel iemand die als kind besloot geen bril meer te dragen. Vanwege zijn adhd ging deze steeds stuk. Zijn ogen hebben zich wel aangepast. Maar goed dit ging om een kind geen volwassene en vraag me niet hoe oud hij toen was. Dus durf niet te zeggen of het mogelijk is
Reageren