Zoeken Vraag het forum

ogen trainen zien zonder bril

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allen,

Ik heb al sinds mijn 4de een bril. Ik had toen last van een lui oog. Dit is gecorigeerd door afplakken en een bril. Ik ben nu 27 en wil eigenlijk heel graag van mijn bril af. Lensen is bij mij geen optie omdat mijn ogen te over gevoelig zijn. Ik heb dit een aantal jaar geleden al geprobeert en moest iedere 2 dagen terug naar de opticien omdat mn ogen zo erg brande. Nu las ik laatst een artikel dat je je ogen kunt trainen om scherp te zien zonder bril door regelmatig dagdelen geen bril te dragen en bepaalde oefeningen te doen. Maar nu mijn vraag kan dit echt of is de kans groot datmijn ogen hierdoor verder achteruit gaan. Mijn ogen zijn al een aantal jaar stabiel op rechts sf+0.50 -1,75as:100 en links sf+0.00-1.25as:82 geen idee wat het allemaal betekend

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als dat werkelijk zo goed zou werken, zouden veel meer mensen zonder bril of lenzen rondlopen. Ik zou het risico niet lopen.

Reageren
    Anoniem

Ik ken bij toeval wel iemand die als kind besloot geen bril meer te dragen. Vanwege zijn adhd ging deze steeds stuk. Zijn ogen hebben zich wel aangepast. Maar goed dit ging om een kind geen volwassene en vraag me niet hoe oud hij toen was. Dus durf niet te zeggen of het mogelijk is

Reageren
Reageer op: ogen trainen zien zonder bril
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.