Zoeken Vraag het forum

Bultje-achtig iets in ooglid, wat is dit?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Vanochtend tijdens het opdoen van mijn make-up zag ik ineens een minuscuul klein plekje in het “natte” gedeelte van mijn ooglid, onder mijn wimpers dus zegmaar. Het is dat ik het toevallig zag, anders had ik het niet eens opgemerkt omdat het heel klein is en ik er totaal geen last van heb. Ik voel het niet eens zitten, ik merk er helemaal niks van. Is dit een strontje (hordeolum), een virus, ontsteking?
    [attachment=896]oog1.jpg[/attachment]

[attachment=897]oog2.jpg[/attachment]

17 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het lijkt niet meteen op een strontje. Even een paar dagen afwachten hoe het zich verder ontwikkeld. Is het dan niet over of wordt ergere ga dan even naar je huisarts om na te laten kijken of het een virus is.
    Heb je recent misschien opmaak spullen van iemand anders gebruikt?

Reageren
    Anoniem

Nee, alleen maar spullen van mezelf.

Reageren
    Anoniem

Nog even een toevoeging: ik vond het persoonlijk wel heel erg hier op lijken, en dat is “gewoon” een strontje. http://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Internal_hordeolum.jpg

Reageren
    John (moderator)

Het zou kunnen. Maar ik mis de puntjes in het bultje. Daarom dat ik schreef even een paar dagen te wachten.

Reageren
    Anoniem

Ik zal even kijken wat het morgen doet. Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat het een virus is omdat ik helemaal geen last heb van mijn oog en mijn oog voor de rest ook niet rood is.

Reageren
    Anoniem

Zou het oogherpes kunnen zijn? Of is dat “ernstiger”, dus met meer klachten?

Reageren
    John (moderator)

Dat is dus de twijfel die ik had.
    Kijk gewoon even hoe het zich de komende dagen ontwikkeld. Als het een herpes blaasje zou zijn is dat op zich ook niet ernstig. Alleen mag je dan je opmaakspullen niet meer gebruiken. Je zou je zo zelf weer kunnen besmetten.

Reageren
    Anoniem

“Herpes van de ogen is een frequente virusziekte die doeltreffend kan worden behandeld met antivirale middelen op voorwaarde dat de diagnose tijdig wordt gesteld en de behandeling snel wordt ingesteld.De eerste symptomen zijn over het algemeen zeer discreet : een acute conjunctivitis met een rood tranend oog, een gevoel van zand in het oog en een gezwollen ooglid.”

Dit is wat ik lees op internet over herpes in het oog, dat is eigenlijk totaal niet van toepassing op mij omdat ik helemaal niks merk aan mijn oog. Ik betwijfel het.

en.m.wikipedia.org/wiki/File:Internal_hordeolum.jpg dit is eigenlijk precies hoe mijn plekje eruit ziet, en dat wordt omschreven als een strontje. Dat lijkt mij dan waarschijnlijker.

Reageren
    John (moderator)

Je hebt dan ook over een herpes infectie van het oog. Jij hebt een blaasje aan het ooglid. Het zou best gewoon een strontje kunnen zijn. Wacht gewoon even een paar dagen af.

Reageren
    Anoniem

Ik heb vandaag wel voordat ik doorhad dat het blaasje er zat met hetzelfde mascarakwastje mijn andere oog ook opgemaakt. Kan ik dan mijn andere oog ook besmet hebben?

Reageren
    John (moderator)

Als het een herpes blaasje zou zijn, dan kan dat. Bij een strontje niet.

Reageren
    Anoniem

Het blaasje lijkt al een heel stuk kleiner te zijn dan vanochtend. Denk dat het dan toch een heel klein verstopt talgkliertje is geweest.

Reageren
    John (moderator)

prima toch. Morgen is het dan misschien wel helemaal weg.

Reageren
    Anoniem

Denk het ook! En anders hou ik het even in de gaten. Voor de zekerheid maar even geen make-up op tot het weg is, ook om te voorkomen dat ik het talgkliertje nog meer zou verstoppen.

Reageren
Reageer op: Bultje-achtig iets in ooglid, wat is dit?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.