Zoeken Vraag het forum

Rood oog,jeuk,kleine bultjes in de onderste ooglid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Amber

Ik heb 2 weken een vreselijk rood oog gekregen het jeukt ik heb ook steeds het gevoel dat er wat in zit en mijn oog is ook veel kleiner dan de anderen en ik weet niet wat ik eraan moet doen ik weet ook niet zeker of het een ontsteking is want er komt geen pus uit mij oog

3 reacties
    Reageren
    Lana

Hoi, je zou wat water kunnen koken en dat dan (afgekoeld) in een eierdopje doen. Plaats je oog op het eierdopje en pak met je hand het dopje beet zodat je het op je oog gedrukt houdt en doe dan je hoofd naar achteren zodat het water in je opengesperde oog spoelt. Als je dit een paar keer gedaan hebt en er treedt geen verbetering op, ga dan even naar de huisarts. Twee weken met een geïrriteerd oog lopen lijkt me ook geen pretje.

Succes

Reageren
    Amber

Oke bedankt voor tips maar ik vraag me af of ik een oogontsteking heb of niet want ik ben namelijk al naar de dokter geweest en gaf mij ooggel voor mijn oog dus eigenlijk tegen een ontsteking maar ik denk niet dat het een ontsteking is want ik moest de laatste tijd veel huilen dus kan het misschien een droog oog zijn ?

Reageren
    Johny

Doe een druppel kindershampoo in een glas lauw gekookt water roer dit en pak een wattenstaafje,doop dit in het glas.
    Trek het onderste ooglid een beetje naar u toe en poets dit schoon, voor elk ooglid appart watten staafje gebruiken werkt bij mij heel goed

Reageren
Reageer op: Rood oog,jeuk,kleine bultjes in de onderste ooglid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.