Zoeken Vraag het forum

pijn in de ogen tijdens het werk.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Sinds anderhalf jaar werk ik in het onderwijs. in het begin ging alles goed, maar sinds ongeveer een jaar heb ik last aan mijn ogen. Ik heb het gevoel alsof ze heel vermoeid zijn en dicht gaan vallen of dat ik aan het staren bent. Dit is vreemd omdat als ik in de pauze buiten loop of in de personeelskamer zit ik nergens meer last van heb. Eerst dacht ik dat ik gewoon moe was, maar ik slaap evenveel en soms zelfs meer dan bijvoorbeeld een dag waarop ik niet hoef te werken in de klas.
    Hopelijk herkent iemand hetzelfde en kan mij iets van advies geven.
    alvast bedankt!

7 reacties
    Reageren
    Emmeke

Hai, wordt het lokaal voldoende gelucht, staat er een raam op een kier?

Emmeke

Reageren
    Annette

Hoi, schrijf je met bordkrijt? Irriteert het stof je ogen?

Reageren
    Anoniem

Hallo,
    heb je een vaste klas? Vind je die groep nog wel leuk? Of je werk in het algemeen?

Groetjes

Reageren
    Kim

Heb je misschien een bril nodig? Heb je ook hoofdpijn?

Reageren
    Anoniem

Hallo allemaal,
    ten eerste bedankt voor de reacties!
    ik zal even de vragen een beetje beantwoorden.
    ik werk in verschillende klassen ( en vind het nog steeds erg leuk werk met de kidneren) waar het altijd goed geventileerd is. We hebben geen krijtjesworden meer maar digitalen borden. Nu denk ik zelf dat ik daar misschien last van kan hebben. Dat mijn ogen sneller vermoeid worden als ik ze concentreer op het beeld van het bord.of het is toch een kleine vermoeidheid die ik heb. Want last van hoofdpijn heb ik niet vaak en dan niet op hetzelfde moment.

Bedankt voor de moeite om mijn klacht te lezen en voor het reageren!
    groetjes de juf 😉

Reageren
    Patrick

Beste juf, wanneer jij een kleine bijziende afwijking of verziende afwijking hebt aan jouw ogen dan kan het heel goed zijn dat jij dan naderhand pas een hoofdpijn voelt opkomen. Jouw ogen en oogspieren komen dan tot rust of misschien gaan ze dan juist harder werken om de boel aan te passen aan het gezichtsveld wat jij op dat moment nodig hebt of daarvoor hebt gehad. Ikzelf ben al vanaf de ouderwetse 4e klas aan een bril voor veraf omdat ik bijziend ben. Ik heb op een andere topic hier op het ogengedeelte van het forum vanmiddag een reactie geplaatst en misschien dat jij daar wat aan hebt? Ik weet in ieder geval dat de kleinste afwijking in scherpte het gevoel kunnen geven dat er iets drastisch aan de hand of aan het veranderen is. Daarbij komt dat het zien met de ogen heel primair is, je kunt er niet om heen en heeft zijn effect op allerlei lichamelijke aspecten. Wanneer jij buiten het gevoel hebt dat er niets aan de hand is en binnen de problemen optreden dan kan het best zijn dat er dus toch een klein plusje of een klein minnetje uitkomt. Mijn gevoel, is ook maar een gevoel, zegt dat bij geen probleem buiten dat jij mischien een klein plusje hebt en dat geeft dan buiten en in de verte extra scherp zicht terwijl binnen jouw ogen en oogspieren zwaar aan het werk gaan om het terug te brengen naar min. Ogen en de spieren eromheen kunnen wel gedeeltelijk van plus terug naar min middels het plat drukken van het oog als het ware. Van min weer naar plus lukt het oog niet, maar dat geeft weer andere problemen… Het kan nooit kwaad om even de ogen te laten controleren, het is bijna niet voor te stellen maar het kan zoveel rust opleveren!

Succes!

Reageren
    Anoniem

Beste Patrick,

bedankt voor de reactie. Ik heb er over na zitten denken en ga deze week letten op de hoofdpijn en of ik nog last krijg van mijn ogen. Ik denk ook dat het daarna zeker geen tijdverspilling is om er even na te laten kijken.

Reageren
Reageer op: pijn in de ogen tijdens het werk.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.