Zoeken Vraag het forum

Rare ogen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • HD

Dit is nu de tweede keer binnen 1/2 jaar dat ik iets raars meemaak en ik kan er niets over vinden op het internet.

Het is namelijk zo dat ik naar een beeldscherm kijk, het beeld begint dan opeens te bewegen in het midden (een soort bewegend puntje in mijn zicht.
    Binnen een half uur wordt het steeds groten en groter. Het wordt een cirkel van bewegende regenboog kleuren.
    Ik krijg dan ook ontzettende hoofdpijn en kan niets meer met mijn oog zien.

De cirkel wordt groter en groter totdat het opeens verdwijnt (na ongeveer een uur). Ik vind het echt heel eng en zou niet weten waar dit door kan komen.
    Ik draag lenzen, maar als ik die uit doe zie ik het nog en als ik ze omspoel ook.

Kan iemand mij pls helpen? Of heeft iemand dit ook eens meegemaakt?

1 reactie
    Reageren
    Mayke

Dat klinkt als een migraineaanval met aura, is veel over te vinden op het net en ook op YouTube staan een aantal goede simulaties. Kijk daar eens naar en hopelijk vind je de geruststelling.

Reageren
Reageer op: Rare ogen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.