- Xortdana28 juni 2011 om 18:17
Ik raak even totaal niet wijs uit de kleur van mijn ogen.
Ik heb namelijk groene ogen met een gele rand en mijn ouders hebben beide bruine ogen. Niemand anders in onze familie heeft groene ogen en ik heb ergens gelezen dat kleuren erfelijk zijn.Groene ogen krijgen hun kleur door lipochroom maar hoe komt het dat er iemand in de familie opeens een totaal andere kleur krijgt?
4 reactiesReagerenMartijn28 juni 2011 om 18:20De kleur van de ogen is erfelijk maar kan generaties overslaan. Klaarblijkelijk heeft een van uw grootouders of overgrootouders groene ogen.
ReagerenXortdana28 juni 2011 om 18:32Dat kan veel verklaren.
Het zullen wel dan een aantal generaties zijn want volgens mijn ouders heeft er niemand van langs hun kan groene ogen.Merci!
ReagerenLenny28 juni 2011 om 18:52Zoek je alleen binnen jouw familie, of bestaat er een kans dat jouw moeder een slippertje heeft gemaakt?
ReagerenXortdana28 juni 2011 om 20:01De kans opdat slippertje is ongelofelijk klein.
Reageren
Mijn ma en ik vertrouwen elkaar zo goed als alles toe en ik leek vroeger ongelofelijk nijg op mijn pa.
Ik heb nog steeds zijn vorm van gezicht.
Misschien dat ik idd eens verder zou moeten zoeken naar nog iemand met groene ogen.
dank u