Zoeken Vraag het forum

groene ogen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Xortdana

Ik raak even totaal niet wijs uit de kleur van mijn ogen.
    Ik heb namelijk groene ogen met een gele rand en mijn ouders hebben beide bruine ogen. Niemand anders in onze familie heeft groene ogen en ik heb ergens gelezen dat kleuren erfelijk zijn.

Groene ogen krijgen hun kleur door lipochroom maar hoe komt het dat er iemand in de familie opeens een totaal andere kleur krijgt?

4 reacties
    Reageren
    Martijn

De kleur van de ogen is erfelijk maar kan generaties overslaan. Klaarblijkelijk heeft een van uw grootouders of overgrootouders groene ogen.

Reageren
    Xortdana

Dat kan veel verklaren.
    Het zullen wel dan een aantal generaties zijn want volgens mijn ouders heeft er niemand van langs hun kan groene ogen.

Merci!

Reageren
    Lenny

Zoek je alleen binnen jouw familie, of bestaat er een kans dat jouw moeder een slippertje heeft gemaakt?

Reageren
    Xortdana

De kans opdat slippertje is ongelofelijk klein.
    Mijn ma en ik vertrouwen elkaar zo goed als alles toe en ik leek vroeger ongelofelijk nijg op mijn pa.
    Ik heb nog steeds zijn vorm van gezicht.
    Misschien dat ik idd eens verder zou moeten zoeken naar nog iemand met groene ogen.
    dank u

Reageren
Reageer op: groene ogen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.