- Silla5 mei 2017 om 23:34
Hallo allemaal,
Even een vraag waar ik al een tijdje mee rondloop maar eigenlijk het antwoord niet op kan vinden.
Ik ben een jongedame van 26 jaar (te jong voor een vrouw, te oud voor een meisje, haha) met een sterkte van – 5,50 in beide ogen inmiddels. Dit is langzaam opgebouwd vanaf mijn 9de.
Vroeger, toen ik nog heel jong was, had ik groene ogen. Heel langzaamaan is mijn (voor mij) linker oog steeds bruiner aan het worden. Het begon heel licht boven mijn pupil maar inmiddels is mijn oog half bruin en half groen en die andere is wel nog groen. Dit gaat heel geleidelijk, het is dus niet plotseling gekomen, maar ik vind het zo vreemd. Ik weet dat iridium heterochromium (als ik dat goed heb geschreven) bestaat maar dit is vaak het hele oog. Mijn ouders en grootouders hebben allemaal blauwe of groene ogen en ik ben ook niet van de melkboer 🙂
Hebben jullie enig idee of dit normaal is en of ik straks een bruin en een groen oog overhoudt? Naar mijn idee is het verkleuren namelijk nog steeds niet gestopt (en het teruglopen van mijn zicht helaas ook niet maar dat is een ander verhaal).
Ik hoor jullie ideeën graag!
4 reactiesReagerenSilla5 mei 2017 om 23:36Nog even als toevoeging, ik heb nooit een trauma in dat oog gehad dus dat kan het ook niet zijn.
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2017 om 23:46Dat is moeilijk te zeggen. Ik zou je wel willen aanraden om naar de oogarts te gaan en ernaar te laten kijken en wellicht te achterhalen wart de oorzaak is.
ReagerenSilla5 mei 2017 om 23:50Hoi tandor, dank voor je reactie nog op dit mooie uur. Ik begrijp dus dat het niet helemaal “normaal” is? Nu ken ik ook niemand die dit ooit heeft gehad.. Beetje apart is het wel. Ik heb wel op internet gelezen dat dit iets kan zijn met glaucoom of andere oogziekten. Inderdaad wellicht binnenkort eens een afspraak maken met mijn ha.
ReagerenJohn (moderator)
6 mei 2017 om 00:07Er kunnen verschillende oorzaken voor zijn. En het is dan goed om die proberen te achterhalen. Het kunnen onschuldige oorzaken zijn..
Reageren