Kringen onder ogen….

Hallo allemaal,

Ik ben Erik en ik ben 15 jaar.
    Ik heb nog nooit last gehad van kringen of iets dergelijks, maar sinds een half jaar geleden ofzo begon ik echt superslecht te slapen. Ik leefde erg ongezond en dronk wel 3 energyblikjes per dag. [Heeft dit er ook mee te maken?] Elke SCHOODLAG ging ik pas rond een/twee uur naar bed, en soms zelfs wel drie of vier uur. En alweer 5 uurtjes later moest ik weer opstaan.
    In het begin had ik natuurlijk geen last van wallen of kringen ofzo, maar sinds een paar maanden geleden begon het echt te komen. Ineens had ik superdonkere kringen onder mijn ogen en meerdere kinderen in mijn klas vroegen of ik slecht had geslapen. Een keer vroeg zelfs iemand of ik een blauw oog had... Nou, na een maand ofzo, werd het gelukkig al wat minder, maar ik heb er nog steeds last van.
    Nu zijn het niet meer van die donkere kringen, maar meer lichtblauw/rood/paars achtig. Ook zijn ze niet meer zo groot als een paar maanden geleden.
    Nou, sinds een maand geleden begon ik op internet info te zoeken, maar het waren alleen maar volwassenen die klaagden over kringen en hun situatie was anders dan die van mij. Zij sliepen gewoon goed, leefden gezond, dus ik denk dat het ze het geërfd hebben, maar ik heb nog nooit last er van gehad sinds een paar maanden geleden. Ik begon gezonder te leven, en lag elke dag al om tien/half elf in bed en stond om half acht op. Dat is dus ongeveer 9 uur slaap. Ook sinds twee weken geleden drink ik géén energydrink meer, maar wel weer extra veel water en slaap......
    Alleen, de kringen zijn nog steeds niet weggetrokken. 🙁 Ook niet minder geworden ofzo. Alleen in de ochtend, als ik in de spiegel kijk, zie ik dat ze bijna niet meer te zien zijn. Maar naarmate de dag, komen ze al weer terug.
    Natuurlijk weet ik dat ik geduld moet hebben en mijn slaapritme weer op orde moet krijgen, maar ik vroeg me af of iemand tips had?
    En hoe lang gaat het duren voor dat het echt wegtrekt?
    graag een reactie....

mvg

Reageren

hoi

nou eigenlijk zeg je het zelf je slaapt 1of 2 uur in de nacht en dat is nou niet goed voor zo een jong meisje als jij je moet eigenlijk minstend voor 10 uur in bed liggen en gaan slapen ik snap dat dat niet leuk is maar ik ben zelf 15 jaar en ik heb het ook gehad wat je ook kan doen is ijsblokjes op je wallen of een goedkopen kruidvat oogcontourcreme crame voor maar 1.69 het is echt goed voor je ogen ik gebruik het al een jaar en het zwarte bruine onder me ogen zijn weg dus je moet wel gedult hebben en slaap vroeg want van wallen krijg je ook rimpels.:(

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Kringen onder ogen….

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe