- Anoniem28 januari 2014 om 13:43
Nooit met een pincet of ander hard/scherp voorwerp in een oog… Lijkt mij duidelijk toch?
Daarbij komt dat je ook nooit aan de Iris (gekleurde deel) mag komen. Het beste is een vuiltje of haartje verwijderen met een steriel gaasje en het naar de dichtstbijzijnde ooghoek vegen. Zit het vast? Ga dan naar de huisarts. Wees voorzichtig met je ogen…je hebt er maar twee.Anoniem27 februari 2014 om 18:20Met ’n pincet?
Reageren
Sorry hoor, met alle respect, maar bent u niet goed wijs?John (moderator)
27 februari 2014 om 18:33Een pincet lijkt met inderdaad geen goed idee.
Dat kan met het puntje van een zakdoekje of een wattenstaafje.
ReagerenAnoniem13 april 2014 om 23:17Ik had een wimperhaartje onder mijn ooglid het is nu weg ik heb een goede tip neem het bovenste ooglid en trek het over het onderste het hielp bij mij
ReagerenAnoniem9 augustus 2014 om 21:25Mijn vriend heeft het wimperhaartje met zijn tong verwijderd!
ReagerenAnoniem1 februari 2015 om 22:05Inderdaad, gewoon met een van je vingers welke je het makkelijkste vind. Ik doe het altijd met mijn wijsvinger. Kan je het haartje goed zien? Dip er dan gewoon een keertje met je vinger op en hij zit aan je vinger. Zo niet? Probeer hem gewoon te pakken tot dat het je lukt 🙂
ReagerenAnoniem10 april 2016 om 17:45Bij mij was het eerst in het roze gedeelte van mijn oog. Wat mijn vader wou gaan doen was met een stukje stof in mijn oog te gaan maar dat vond ik niet prettig dus heb ik het maar gelaten. Die dag ben ik ook gaan douche en het ging toen naar de andere kant van mijn oog zonder dat ik het merkte. Ik heb in de spiegel gekeken en zag dat het heel makkelijk te verwijderen was dus dat heb ik gedaan. Dus mijn tip is door het te laten zitten en het er later uit te halen.
ReagerenAnoniem10 april 2016 om 17:47En ik denk dat het niet kan met een tong
ReagerenTan5 juni 2017 om 20:31hallo,
ik heb ook een wimperhaartje in mijn oog, maar bij zit het helemaal onderin in het rode gedeelte. Hier kom ik niet bij en het voelt erg vervelend. Kan ik dit ook gewoon laten zitten?
ReagerenJohn (moderator)
5 juni 2017 om 20:52Probeer het met puntje van een zakdoek weg te halen
ReagerenYodieyo24 september 2017 om 22:55ik had ook een haartje weg gespoeld met water en dat lukte niet weet een van jullie hoe het dan moet
ReagerenJohn (moderator)
25 september 2017 om 00:20Gebruik een wattenstaafje of het puntje van een zakdoek om het haartje weg te halen. Als dat miet lukt, morgenvroeg even naar de huisarts
ReagerenAnoniem15 juni 2018 om 23:53Hey
ik stond vanochtend op met een prikkend en irritant gevoel in mijn oog. Ik heb het voorzichtig naar mijn ooghoek gewreven, maar het wil er maar niet uit, ik heb er nu al heel de dag last van…Ik ging net gaan slapen maar als ik mijn oog dicht doe, dan begint het steeds weer harder te prikken…Hopelijk zal het er vanzelf uitgaan, want het is echt een irritant gevoel!
ReagerenAnoniem21 juni 2023 om 14:22Mijn haartje zit achter het ooglid na een knipbeurt bij de kapper…
ReagerenJohn (moderator)
21 juni 2023 om 14:32