- Maickel1 mei 2010 om 07:58
Hallo,
even een klein verhaaltje.Ik was bezig op mijn werk toen ik plots wat in mijn ogen kreeg, hevige irritaties volgden en diverse pogingen om het eruit te krijgen werkte niet
meteen naar de ehbo gelopen omdat ik niet bij mijn huisarts kon, de dokter heeft mijn oog tijdelijk verdoofd en zei dat het er wel rustig uitzag maar niets kon vinden en gaf me oogdruppels mee.
de dag erna zat mijn oog zowat dichtgeplakt door de slaap.
een paar dagen later toch maar naar mijn huisarts gegaan want ik werd er gek van, mijn eigen huisarts was er niet dus maar een vervangende gekregen, hij zag ook niets en heeft gekeken of mijn hoornvlies was beschadigd dmv een kleurstof.
en heb hiervoor een zalfje meegekregen waar ik nu mee moet stoppen omdat ik t al 9 dagen gebruik.
het is nogsteeds niet over, iedere morgen zitten mijn ogen dichtgeplakt en als ik ze open doe komen er 2 dikke tranen naar buiten en zit er een laagje doorzichtige slijn onder mijn onderste ooglid, is dit dan de zalf? wie kan mij hier toch even snel zeggen wat ik moet doen..
Ook mijn onderste ooglid jeukt een beetje, maar dat had ik pas nadat de vervangende huisarts met een wattestaafje over mijn ogen gingGr Maickel
15 reactiesReagerenheinen1 mei 2010 om 11:14probeer gekookt water in een pan en ga er boven hangen met je hoofd handdoek er over en even stomen
ik denk dat dat een heel stuk verlicht
wel opassen met heet water natuurlijk!!!!
ReagerenLord Moldibutt2 mei 2010 om 23:03hey,
bedankt voor deze reply maar helaas dit werkt maar voor even
Ik heb hier nu 2 weken last van en 3 artsen hebben er ondertussen naar gekeken.
ik word hier letterlijk en figuurlijk helemaal gek van.
dan jeukt het dan brand het, en smorgens krijg ik mijn rechteroog amper open.
dit komt omdat mijn traanvocht wel lijm lijkt.
wimpers zitten dan dichtgeplakt en als ik die eindelijk los heb komt er een dikke druppel traan(vocht) naar buiten, mijn onderste ooglid is dan ook lichtelijk opgezet.de dag door heb ik last van lichtelijk gekras, het idee met de damp van kokend water werkt letterlijk 5 minuten en dan begint t weer
de meer ik traan de meer “slaap” zich ophoopt in de ooghoeken en wimpers, wat dan ook weer voor irritaties zorgt
mijn linkeroog heeft nergens last van en mijn zalf mag ik nu na 10 dagen 2x daags opbrengen niet meer gebruiken, deze zalf heeft totaal niets opgelost, miss de boel alleen maar verergerd.
merk wel dat als ik traan de boel jeukt en vastplakt, de meer ik traan de meer slaap ik heb
het is ook duidelijk dat het ook om mijn ooghoeken draait daar zit de meeste irritaties[b]ik heb voor de duidelijkheid even fotos erbij gedaan, en voor mensen die een zwakke maag hebben, dit misschien toch willen aflsuiten[/b]
dit betreft mijn gezonde linker oog.
zo hoort het er uit te zien, oog is mooi wit en er hoopt zich totaal niets op, geen irritaties o.e.d.
[img size=499]http://i43.tinypic.com/24diql3.jpg[/img]dit is duidelijk te zien mijn rechteroog, zo rood als het maar zijn kan, en dan niet alleen mijn oogbal maar ook alles er om heen, duidelijk geirriteerd, dit is 5 min geleden gefotografeerd
[img size=499]http://i41.tinypic.com/67o9yc.jpg[/img]wie oh wie kan mij helpen, want ik als 3 artsen mij niet kunnen helpen wie dan wel?
Reageren
wat moet ik doen?
waarom helpt die zalf niet?Lord Moldibutt2 mei 2010 om 23:04duidelijk dat de fotos verkeerd om zijn lol, naja jullie begrijpen het wel toch?
Reagerenheinen3 mei 2010 om 15:41het ziet er in iedergeval uit als een bindvlies ontsteking
dat kan komen door:
allergie
overgevoeligheid
virus of bacteriehet was touwens gebeurt tijdens het werk toch wat van werkzaamheden doet u als ik vragen mag?
ReagerenLord Moldibutt3 mei 2010 om 17:51ik was bezig met een germaal schoon te maken, allemaal gips riet en stof, maar droeg een masker met bril, maar tijdens een hoest is er wat in mijn oog gekomen, met de diverse pogingen om het eruit te halen is de oog gaan irriteren, ook de diverse huisartsen hebben niet geholpen, een wattestaafje over je oogbol? kan niet gezond zijn!
morgen naar de dokter om 08;10, en ben zo zenuplappig als maar zijn kan
Reagerenjaap3 mei 2010 om 18:10Iemand in mijn familie had ook een stukje riet/stro in zijn oog en ook precies het zelfde als jou.
Bij hem bleek het een infectie te zijn,dus zou niet te lang wachten met een oogarts.
in iedergeval veel succes er mee!!
ReagerenFreek3 mei 2010 om 18:49De huisarts doet een fuoriserend vloeistofje in het oog zodat onregelmatigheden duidelijk zichtbaar worden.
ReagerenTimothy3 mei 2010 om 19:51Ik vind het onverstandig zo lang te blijven doorlopen. Als de huisarts je niet verder kan helpen en je blijft last houden, laat je dan doorverwijzen naar een oogarts.
ReagerenLord Moldibutt3 mei 2010 om 22:27dat vloeistofje heb ik al gehad, dat was een kleurstof om te zien of het hoornvlies beschadigingen heeft opgelopen, dezelfde huisarts smeerde ook met een droog wattestaafje onder mijn oogleden?
ReagerenLord Moldibutt3 mei 2010 om 22:53ik merk nu ook sinds vandaag dat ik nu lichtelijke hoofdpijn krijg.. dat het een infectie is mag duidelijk wezen
ReagerenAnoniem4 mei 2010 om 09:47Eerlijk gezegd vind ik het wel meevallen met jouw oog. Ja, het is een beetje rood, maar daarmee is het ook wel gezegd. Geen pus of andere tekenen van een hevige ontsteking (zwelling).
Als je er zo’n last van blijft houden, ga dan terug naar de huisarts omdat de behandeling met de trekzalf met antibioticum blijkbaar niet geholpen heeft.
ReagerenLord Moldibutt4 mei 2010 om 16:04mooi dat jij het mee vind vallen, de onsteking was ver gevorderd, de flinux was al bijna voor de helft over mijn oog
volgens de oogarts had ik er ook niet langer mee mogen lopen omdat de ontsteking in een rap tempo ontwikkelde, het was inderdaad ver gevorderde bindvlies ontsteking, heb daar nu daar zalf en druppels voor, en nu ben ik ook dat krassend gevoel kwijt voel alleen flink wat druk in mijn oog.
Volgens de oogarts waren er kleine vlekjes te zien op het hoornvlies en er waren witte bloedcellen zichtbaar voor het afvoeren van de ontsteking, wat heb ik toch een druk lichaam hahaha,maar gelukkig komt alles weer goed, toch moet ik maar eens op zoek naar een soort van therapie, want t angstzweet breekt me al uit bij t woord ziekenhuis
ReagerenAnoniem5 mei 2010 om 16:55Wat is een flinux?
ReagerenLord Moldibutt15 mei 2010 om 09:23bedoelde de fornix.
Maar nu 2 weken verder is het gekras weg en is mijn oog mooi wit.
Maar het teveel aan slaap is nogsteeds niet weg, smorgens zijn mijn ogen nogsteeds dichtgeplakt en als ik ze open doe stroomt er een dikke traan/druppel weg.
onderste ooglid is dan nog opgezwollen en de FORNIX is ook rood en bedekt zowat 3/4 van t oog en ik zie een slijmerig substantie in mijn ooghoekdruppels moet ik nu gaan afbouwen. dus wat nu?
Reageren