Zoeken Vraag het forum

bultjes onder ooglid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ogen

Hallo allemaal.

Ik ben 6 jaar lens dragend geweest. Heb 1x een setje lenzen gehad voor het linker oog waarbij ze niet goed geproduceerd zijn. Randen niet goed afgewerkt of iets dergelijks. Hierdoor gingen mijn oogleden logischerwijs irriteren. Als ik de lenzen in had voelde ik niks als ik ze uit deed, deed het ooglid bij elke keer knipperen erg pijn omdat het dan over mijn oog heen kwam (gevoelige deel). Opticien geweest die zag niks aan mijn oog hoornvlies etc was goed. Ik wist toen nog niet wat het was. Hierdoor er langer mee doorgelopen jammer genoeg. Lenzen paar dagen uit gedaan probleem was weg en weer ingedaan probleem kwam terug. Nu heb ik er geen last meer van. Alleen blijf ik last houden van mijn linker oog(lid) een brandend gevoel aan de bovenkant van het gekleurde deel van mijn oog (iris?) Ik ben naar de oogarts geweest en deze heeft onder mijn ooglid gekeken. Die zag daar een paar kleine bultjes waarschijnlijk veroorzaakt door de slechte lenzen. Ze moesten vanzelf verdwijnen. Nu 3 maanden later zonder het dragen van lenzen nog steeds last op die ene plek. Vooral als ik wil gaan slapen en mijn ogen sluit en wakker wordt en knipper. Dan gaat het bultje dus waarschijnlijk over het gevoelige deel van mijn oog heen. Ik word hier erg gek van en het is continu aanwezig eigenlijk.

Zou zo een heel klein bultje kunnen worden verwijderd door een oogarts? Of wat kan ik er verder aan doen? Bij de huisarts ben ik steeds afgescheept met zalfje voor droge ogen en zalfjes met antibiotica er in. Maar ik heb nog nooit last van een droog oog gehad dit helpt ook totaal niet.

Of zijn er meer mensen die dit hebben gehad? Een van de bultjes hindert dus echt erg, is verder niet schadelijk maar wel onwijs irritant.

Klachten die ik daar verder bij heb zijn branderig gevoel en lichte lichtschuwheid in dat oog.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)