Zoeken Vraag het forum

bultjes onder ooglid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ogen

Hallo allemaal.

Ik ben 6 jaar lens dragend geweest. Heb 1x een setje lenzen gehad voor het linker oog waarbij ze niet goed geproduceerd zijn. Randen niet goed afgewerkt of iets dergelijks. Hierdoor gingen mijn oogleden logischerwijs irriteren. Als ik de lenzen in had voelde ik niks als ik ze uit deed, deed het ooglid bij elke keer knipperen erg pijn omdat het dan over mijn oog heen kwam (gevoelige deel). Opticien geweest die zag niks aan mijn oog hoornvlies etc was goed. Ik wist toen nog niet wat het was. Hierdoor er langer mee doorgelopen jammer genoeg. Lenzen paar dagen uit gedaan probleem was weg en weer ingedaan probleem kwam terug. Nu heb ik er geen last meer van. Alleen blijf ik last houden van mijn linker oog(lid) een brandend gevoel aan de bovenkant van het gekleurde deel van mijn oog (iris?) Ik ben naar de oogarts geweest en deze heeft onder mijn ooglid gekeken. Die zag daar een paar kleine bultjes waarschijnlijk veroorzaakt door de slechte lenzen. Ze moesten vanzelf verdwijnen. Nu 3 maanden later zonder het dragen van lenzen nog steeds last op die ene plek. Vooral als ik wil gaan slapen en mijn ogen sluit en wakker wordt en knipper. Dan gaat het bultje dus waarschijnlijk over het gevoelige deel van mijn oog heen. Ik word hier erg gek van en het is continu aanwezig eigenlijk.

Zou zo een heel klein bultje kunnen worden verwijderd door een oogarts? Of wat kan ik er verder aan doen? Bij de huisarts ben ik steeds afgescheept met zalfje voor droge ogen en zalfjes met antibiotica er in. Maar ik heb nog nooit last van een droog oog gehad dit helpt ook totaal niet.

Of zijn er meer mensen die dit hebben gehad? Een van de bultjes hindert dus echt erg, is verder niet schadelijk maar wel onwijs irritant.

Klachten die ik daar verder bij heb zijn branderig gevoel en lichte lichtschuwheid in dat oog.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je er goed aan doet om terug te gaan nar de oogarts en dan met hem/haar bespreekt wat de mogelijkheden zijn

Reageren
    ogen

Daar heb je gelijk in. Ik kijk het nog even aan en ga dan weer bellen en ook zeggen dat ik niet weer afgescheept wil worden met een paar zalfjes wat geen ruk doet maar dat de oorzaak aangepakt moet worden.

Ben jij trouwens arts Tandor? Ik zie je overal reageren.

Reageren
    John (moderator)

nee ik ben geen arts…

Reageren
    Webbels

Beste ogen,

Heeft de oogarts inmiddels de bultjes weggehaald, of loop je er nog steeds mee rond?

groetjes

webbels

Reageren
    rita

ik heb sinds een paar maanden een vetbultje onder mijn ooglid boven mijn oog je kan het niet vastpakken want het springt weg en als je het vast pakt is het zacht en geen pijn wat kan ik doen?

Reageren
    John (moderator)

Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
Reageer op: bultjes onder ooglid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.