Zoeken Vraag het forum

Wat is er toch aan de hand met mijn ogen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • BrB

Sinds 2 maanden last van mijn rechter oog. Flinke ontsteking en groot hordeolum. ( onder behandeling van oogarts) nog steeds zit er een restant bultje aan buiten zijde. Ik moest warme kompressen en masseren. Nu sinds zaterdag ook rechts een pijnlijk ooglid. En de water rand staat iets bol. Kompressen gedaan en gemasseerd. Opnieuw bij de oogarts geweest. Zij had het over rode oogleden misschien eczeem, misschien allergie. Ik vroeg kreeg voor de 3e x tobradex maar nu zalf en ze leek de bolling niet te zien. Mocht geen warme kompressen meer doen of masseren ogen moesten tot rust komen. Ogen zijn nu minder vurig maar de bolling blijft. Het voelt niet alsof er een bultje in het ooglid zit. Wat is er toch aan de hand? Trekt de bolling nog weg? Heb ik te hard gemasseerd/gedrukt? Voel me niet zo serieus meer genomen in het ziekenhuis. Zie foto voor bolling

2 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Is anders wel een typisch beeld van een hordeolum!
    Dus warme kompressen kunnen zeker wel helpen..
    Wel vervelend als het vrij snel ook weer aan het andere oog optreedt..
    Knijp je veel met de ogen? Geen bril nodig? Of teveel beelschermwerk?

Reageren
    BrB

Er zitten nu ook witte puntjes bij de uitgangen op de waterlijn onder de wimpers. Ik werk bijna niet achter de computer. Tv kijken alleen ‘s avonds. Ik heb een bril geen enorme sterkte -1 Ik kan hem wel wat vaker opzetten. Heb 15 oktober een bovenooglidcorrectie gehad, maar dat had er niet mee te maken zei de oogarts. Daarvoor heb ik het nooit gehad.

Reageren
Reageer op: Wat is er toch aan de hand met mijn ogen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.