Hoi allemaal,
Ik heb hier dus zo lang als ik me kan herinneren last van, zeg maar dat licht, en vooral de lampen van bijv. auto's, fietsen enz. als het ware oogverblindend zijn.
Waar ik voornamelijk laat van heb, vooral met die felle ledlampen wat we tegenwoordig hebben, dat ik zeg maar een soort van halo rondom het licht zie, of een licht streep, soms zelfs een grote felle licht ster. Nou is het in mijn beleving wat minder dan vroeger, omdat ik dit als kleuter zijnde zelfs bij 'gewone' lampen had. Maar nu tegenwoordig bijna overal led verlichting gebruikt word, valt dit wel heel erg op!
Ik heb als kind zijnde een paar x een bril gehad, deze wou ik nooit op omdat het toch geen verschil maakte voor mijn zicht. Ook heb ik een lui oog gehad vroeger. Wel heb ik het idee dat ik nu scherper zie, vergeleken met vroeger. Ik ben ervan bewust dat ik misschien gewend ben aan dat ik toch gewoon slecht zie.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, en moet ik nou voor de rest van m'n leven een bril dragen? En kan ik ooit nog rijlessen nemen? Is dit iets voor de opticien of is dit echt een probleem voor de HA of zelfs een oogarts?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Alvast bedankt.
Groetjes!!!