Zoeken Vraag het forum

Licht ontstoken oog? Of toch niet?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

ik heb al sinds eind 2010 contactlenzen. In het begin liep het perfect, tot aan het einde van de zomer in 2011. Sindsdien heb ik last van mijn lenzen. Belangrijk om bij te vermelden is dat het in periodes is. Dan wil het 3 maanden goed gaan, en dan kan het weer 3 maanden fout gaan. En het gaat vaak om 1 oog. Voornamelijk het linkeroog, heel af en toe het rechteroog. En in uitzonderlijke gevallen heb ik er ook wel is bij beide ogen last van gehad.

[b]Wat gebeurd er precies?[/b]
    Als ik mijn contactlens in doe gaat het meteen verkeerd zitten. Er zit waarschijnlijk zoveel vet op de lens dat wanneer ik ga knipperen de lens meebeweegt met het ooglid. Dat betekend wanneer ik mijn ogen heb de lens voor de helft naar boven zit verstopt. Dan kijk ik dus altijd tegen de onderkant van de lens aan.

[b]Toen naar de opticien waar oogartsen rondlopen[/b]
    We hebben al veel dingen geprobeerd. Eerst dachten ze misschien dat mijn ogen niet perfect waren gemeten en dat ik dus niet lenzen had met de juiste sterkte. Dat zou kunnen betekenen dat er daardoor veel vet op je lens komt en dat hij dus verschuift.
    Dit leek een tijd wel zo te zijn, heb luchtdoorlatende lenzen gekregen en dat verliep prima. Maar even later kreeg ik het weer.
    Toen hebben we gekeken of mijn oog ontstoken was. Dat was hij wel, zeer licht ontstoken.. heb hem ruim 4,5 dagen rust kunnen geven door mijn lenzen uit te doen die dagen. Toen ging het wel weer ongeveer 3 weken goed. Goed tot gisteren. Want hij zit weer verkeerd.

[b]Mijn vraag is[/b]
    Heb ik mijn oog te weinig rust gegeven waardoor hij weer gaan ontsteken? Maar kan ik wel een kleine 4 jaar met een ontstoken oog lopen? Dus ook dat het de ene periode minder is dan de andere, en dat ik dus in die ene periode er geen last van heb en in de andere periode wel?

Ik wil een oplossing. Ben er nu wel zat van. De opticien zegt dat het vrijwel uitgesloten is dat ik niet tegen lenzen kan. Dan kan het niet zo zijn dat ik er aan 1 oog last van heb, en dan kan het ook niet zijn dat het in periodes gaat.

Ik zit wel te denken aan nachtlenzen. Maar in hoeverre kun je die gebruiken bij een cilinder afwijking.

[b] Ik ben jullie nu al dankbaar voor antwoorden, en hoop daarom ook dat er iemand een nuttig antwoord hierop kan geven! Of dat er mensen zijn met het zelfde probleem.. :D[/b]

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Blijkbaar kunnen je ogen (of je oog) toch niet tegen lenzen. Een andere verklaarbare oorzaak is niet te vinden. Zijn je ogen wel door een oogarts onderzocht?

Ik ben zelf brildragend. Ook ik heb lenzen geprobeerd. Bij mij was het zo dat er altijd een lens gewoon met knipperen uit het oog viel. Ik heb verschillende lenzen geprobeerd, maar na een paar dagen gebeurde iedere keer hetzelfde. Eindconclusie was dus dat mijn oog geen lenzen accepteerde. Ben dus met dat hele gedoe gestopt mijn oog ging op den duur ontsteken. Ik draag sindsdien gewoon weer een bril.

Reageren
    Anoniem

Hallo,

het zou zeker kunnen. Dat zegt mijn oogarts ook! Alleen die sluit het zo goed als zeker wel uit. Dat komt omdat ik ook echt wel is 4 á maanden lang zonder problemen met lenzen heb gelopen.
    Natuurlijk houd ik dat in mijn achterhoofd. Maar misschien heb ik wel een allergische reactie? Nog niet de goede lens van de 61000 lenzen die er bestaan.. misschien zijn daglenzen wel beter voor mij. Of de nachtlenzen.

Reageren
Reageer op: Licht ontstoken oog? Of toch niet?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.