Zoeken Vraag het forum

Problemen met veel licht

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Michiel

Ik heb sinds enkele jaren problemen met mijn ogen. Ik heb last van floaterd, ik zie soms een beetje dubbel dat meestal terug weg is als ik met mijn ogen knipper. Ook heb ik veel last van zonlicht dat bijvoorbeeld op iets wit schijnt. Als ik smorgens wakker word zie ik ook flikkeringen. Waar ik ook of last van heb is schaduwbeeld, als ik in het donker met een lampje schijn heeft dit een lichtspoor. Ik ben al een aantal keer naar verschillende oogartsen geweest maar ze vinden niets. Ook ben ik al 2 keer volledig getest op MS omdat ik dacht dat het dat misschien kon zijn omdat ik soms nog andere rare klachten heb. Ik hoop dat ik hier meer info krijg

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kunnen angst/stress en spanningsklachten zijn. Met je ogen is in ieder geval niets mis

Reageren
    oog

Heb eigenlijk ongeveer hetzelfde. Ik kan niet goed naar blauwe lucht kijken zonder mouche volant of lichtjes te zien. Witte tekst op zwarte achtergrond zie ik vaak deels dubbel (in kleine mate) en ik zie een lichte ruis. Ben enkele maanden geleden naar een oogarts geweest voor een standaard onderzoek maar die heeft niets speciaal gezegd. Moet ik me zorgen maken over MS ofzo?

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft met MS niets te maken. Het kan wel met vermoeide ogen te maken hebben

Reageren
Reageer op: Problemen met veel licht
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.