Hi allemaal, ik ben Thomas, 20 jaar en heb myopie. Mijn oogsterktes zijn -1,75 (L), en -2,25 (R). Ik merk dat ik er erg last van heb, vooral tijdens het beoefenen van teamsport in de avond. Mijn eerste vraag is daarom, zouden lenzen een logische keuze zijn met deze sterktes? Mijn tweede vraag is: ik ben nu 20 jaar oud, ik heb ooit gelezen dat myopie zich stabiliseert rond het 20-25ste levensjaar. Betekent dit dat het daarna vrijwel niet achteruit gaat? Ik maak mij immers een beetje zorgen gezien ik later waarschijnlijk een kantoorbaan heb/ werk uitoefen waar je veel achter de computer dient te zitten. Ik heb namelijk ook gelezen dat sterktes van -6 of hoger een verhoogd risico geven op slechtziendheid of zelfs blindheid; is mijn 'angst' reëel? Ik weet dat niemand in de toekomst kan kijken, maar ik hoor graag van enige 'oogexperts' hun mening
Ik denk dat dit toch vragen zijn die je het beste met de oogarts kunt bespreken.
hi John, is een verwijzing van de huisarts hiervoor noodzakelijk of kan een opticien mij al meer info over geven denk je?
Dat is niets voor een opticien. Daar moet je dan toch voor naar de oogarts. En met een verwijzing van de huisarts