Zoeken Vraag het forum

ernstige Myopie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste mensen,

Welke arts zou mij kunnen helpen?

Ik heb -19 en -16
    Ik heb 26 jaar harde zuurstof doorlatende lenzen gedragen en door een euveitis (regenboogvliesontsteking)is dit niet meer mogelijk.
    Sindsdien draag ik een bril, maar kan daar weinig mee zien aangezien de glazen niet op sterkte kunnen zoals bij contact lenzen.
    dit door te veel verschil in beide ogen.
    De ontsteking is gelukkig weg, maar heb wel droge ogen wat het lenzen dragen niet meer mogelijk maakt. Dit is door 3 oogartsen bevestigd en hun advies is alleen bril dragen.
    -Laseren kan alleen onder de -10
    -Een lensimplantatie kan helaas niet in verband met te krappe ruimte om ze te plaatsen.
    Ik heb gelezen over sclera lenzen. Dit is speciaal voor droge ogen.
    Nou kan ik geen oogarts vinden die mij hierin steunt, omdat de oogartsen hier geen goed gevoel bij hebben en er snel weer een ontsteking kan ontstaan.

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ook ik heb een ernstige myopie en kan geen lenzen dragen. Ben dus ook aangewezen op een bril met hele sterke glazen, rond de -20. Graag zou ik wat ervaringen met u willen uitwisselen.

Reageren
    Anoniem

Beste anoniem,

Heeft u beide ogen -20? of heeft u net zoals ik er groot verschil in?
    Ik word er verdrietig van 🙁

Reageren
    Anoniem

Ik heb ook best een groot verschil tussen beide ogen. Ik draag een bril met hele sterke glazen. Het is helaas niet anders.

Reageren
Reageer op: ernstige Myopie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.