- Anoniem10 oktober 2015 om 20:14
Beste mensen,
Welke arts zou mij kunnen helpen?
Ik heb -19 en -16
Ik heb 26 jaar harde zuurstof doorlatende lenzen gedragen en door een euveitis (regenboogvliesontsteking)is dit niet meer mogelijk.
Sindsdien draag ik een bril, maar kan daar weinig mee zien aangezien de glazen niet op sterkte kunnen zoals bij contact lenzen.
dit door te veel verschil in beide ogen.
De ontsteking is gelukkig weg, maar heb wel droge ogen wat het lenzen dragen niet meer mogelijk maakt. Dit is door 3 oogartsen bevestigd en hun advies is alleen bril dragen.
-Laseren kan alleen onder de -10
-Een lensimplantatie kan helaas niet in verband met te krappe ruimte om ze te plaatsen.
Ik heb gelezen over sclera lenzen. Dit is speciaal voor droge ogen.
Nou kan ik geen oogarts vinden die mij hierin steunt, omdat de oogartsen hier geen goed gevoel bij hebben en er snel weer een ontsteking kan ontstaan.3 reactiesReagerenAnoniem12 oktober 2015 om 06:16Ook ik heb een ernstige myopie en kan geen lenzen dragen. Ben dus ook aangewezen op een bril met hele sterke glazen, rond de -20. Graag zou ik wat ervaringen met u willen uitwisselen.
ReagerenAnoniem12 oktober 2015 om 15:30Beste anoniem,
Heeft u beide ogen -20? of heeft u net zoals ik er groot verschil in?
Reageren
Ik word er verdrietig van 🙁Anoniem27 oktober 2015 om 23:26Ik heb ook best een groot verschil tussen beide ogen. Ik draag een bril met hele sterke glazen. Het is helaas niet anders.
Reageren