Soort flikkeringen in bei"/> Soort flikkeringen in beide ogen? - Medische Forum - Dokter.nl

Soort flikkeringen in beide ogen?

Ik heb deze week 2 maal voorgehad dat ik van een normale heldere ruimte naar een donkerder ruimte ga en dan op mijn ipad keek, dat ik plots een soort heldere knipperingen zie in mijn oog.
    Het zijn geen lichtflitsen.
    Dacht eerst dat het alleen mijn linkeroog was, maar wanneer ik deze dicht hield dan zag ik het ook wat met mijn andere oog.
    Het duurde zo een 10 minuten en daarna was er helemaal niks meer aan de hand en zag ik terug normaal en scherp.
    Maar vond het vreemd dat het 2 maal op dezelfde manier gebeurde, wanneer ik naar een donkerder ruimte ging en keek op mijn ipad.
    Zou dit door felle stress kunnen komen?
    Want ik heb deze week heel veel stress door verschillende dingen en ben iemand die snel pieker om de kleinste dingen.

Reageer

Dat heeft te maken met de overgang van licht naar donker en het scherm van de ipad dat zich aanpast. Je ogen hebben daar wat moeite mee gehad. Vermoeide ogen en stress kan dat wel veroorzaken

Reageer

Bedankt John,
    Want ik was al ongerust omdat ik vaak van een heldere ruimte naar donkere ruimte ga en dan onmiddellijk op mijn ipad kijk en dan had ik nooit last ervan.
    En nu had ik dat plots 2 maal deze week.
    Maar de stress en vermoeidheid zal het nu extra in de hand werken.
    Ik was al half in paniek en dacht aan netvliesloslating, maar na 10 minuten waren de klachten gewoon helemaal verdwenen.

Reageer
Reageer op: Soort flikkeringen in beide ogen?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif