Zoeken Vraag het forum

Pixels zien?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kim

Hallo allemaal!

Er is iets raars met mijn ogen. Krijg het niet echt uitgelegd, maar ga het wel proberen.

Als je je ogen sluit, dan is het niet massief zwart. Dan zie ik “witte sneeuw” zodra ik mijn ogen open doe, dan zie ik die “witte sneeuw” nog steeds in lichtere mate. Als ik naar randen van muren kijk, of naar gordijnen dan zie ik die licht bewegen. Lijkt wel alsof ze wat ademen.

Ook als ik naar massieve kleuren kijk, zie ik die sneeuw in. Bijvoorbeeld de blauwe lucht.

Heb al enige tijd last van mijn nek, met uitstraling naar hoofd. Ook heb ik last van ruis in beide oren voortaan.

Mijn huisarts zegt dat het stress gerelateerd is, maar stress oogklachten zijn wazig zien. Ik zie niet wazig. Heb ook moeite met uit te leggen wat ik zie. Dus daarom heb ik het idee dat de huisarts niet begrijpt wat ik bedoel.

Kim,

9 reacties
    Reageren
    Suus

Ik ben het niet met je eens dat je door stress alleen wazig gaat zien. En je geeft zelf al nog een mogelijke oorzaak,  je nek.

Als ik last van mijn nek heb (al dan niet door stress), dan krijg ik ook hoofdpijn, mijn oren gaan suizen, soms dicht zitten, ik word duizelig en ik krijg last van mijn ogen. En dat kan op meerdere manieren: wazig zien, witte,bewegende stipjes zien, alles golvend zien, zwarte vlekjes zien, kleuren juist veel te fel zien en misschien nog wel meer.

Dus ik denk dat je huisarts je best begrepen heeft,maar dat jij niet helemaal goed alle mogelijke klachten gelezen hebt😉

Je kunt natuurlijk naar een opticien gaan om naar je ogen te laten kijken, maar ik zou kiezen voor een goede fysiotherapeut voor je nek

Reageren
    Kim

Hoi Suus,

Bedankt voor je snelle reactie! Dat wist ik niet dat het zo op de ogen kon slaan. Had al wat dingen gelezen over visual snow syndrome. Dit komt wel beetje in de buurt.

Zal ook eens contact opnemen met een fysio therapeut, kijken of die me kan helpen.

Kim,

Reageren
    John (moderator)

Oogklachten door stress, is niet alleen maar wazig zien

Reageren
    Isa:)

Word het met de jaren erger heb je het idee? Of is het al heel lang hetzelfde. Ik heb 7 jaar geleden het zelfde soort iets gekregen dat jij omschrijft en sinds een jaar is het zwaar verergerd heb ik het idee. Mijn ogen schijnen goed te zijn, mijn ogen zijn kwa sterkte hetzelfde en er is niks geks te vinden

Reageren
    Marthy

Ik zie bij perioden allemaal piepkleine rode en blauwe stipjes in mijn blikveld. Effen oppervlakken zijn helemaal gespikkeld

Reageren
    John (moderator)

Wellicht goed om dan eens naar de huisarts te gaan met de klacht. Die kan naar de ogen kijken. Moeilijk om daar zonder onderzoek iets over te zeggen

Reageren
    Melanie

Hoi Kim,

Ben jij nog actief hier zou graag in contact met je komen want ik ervaar hetzelfde als wat jij ervaart,

Groetjes melanie

Reageren
    Lin

Dit heb ik dus ook hoe gaat het nu met jou Kim?

Reageren
    Lin

Ik heb dit ook zoiets

Reageren
Reageer op: Pixels zien?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.