Zoeken Vraag het forum

Draadjes en stipjes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik zie de laatste tijd vaker dan normaal van die zwarte draadjes en stipjes. Ik weet niet goed hoe ik het anders moet beschrijven. Ik geloof dat iedereen ze wel ziet maar het valt me de laatste tijd op. Ik heb verder geen oogklachten. Hoe kan het dat ik ze nu vaker zie? En kan het kwaad?

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zijn floaters. Je hebt niet vaker hoofdpijn?

Reageren
    Anoniem

Ik heb de laatste dagen wel vaker hoofdpijn dan normaal. Maar ik ga nu ook door een wat drukkere periode. Ik dacht dat de hoofdpijn daar van kwam

Reageren
    John (moderator)

Dat kan ook heelmgoed, maar dan zijn de floaters een gevolg van de hoofdpijn . Dat is niet ernstig

Reageren
    Anoniem

Ze zijn er ook niet constant, soms is het er en dan is het ook zomaar weg. Ik hoef me dus geen zorgen te maken?

Reageren
    John (moderator)

Nee hoor

Reageren
    Rixt

Ik heb dezelfde klachten maar dan zonder hoofdpijn. Als ik ze zie dan draaien ze met mijn zicht mee en na een enkele seconde zijn ze weg. Is dit schadelijk?

Reageren
    John (moderator)

Dat is niet schadelijk. Maar je zou je ogen eens kunnen laten controlen

Reageren
    Anoniem

Kan je ook floaters krijgen door chronisch hyperventileren?

Reageren
    John (moderator)

Ja dat zou kunnen

Reageren
    Anoniem

Hoi John

gaan floaters vanzelf weer over? Ze kwamen ook zomaar dus ik vraag me af of ze ook zomaar weer weggaan

Reageren
    John (moderator)

In de regel gaan dat ook weer over

Reageren
Reageer op: Draadjes en stipjes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.