- Thomaska016 september 2018 om 21:17
Hallo,
Ik ben Thomas en 22 jaar. Al een paar jaar kamp ik met donkere kringen en wat wallen onder mijn ogen. Ik weet niet hoe ik dit kan oplossen en misschien hebben jullie een idee.
Zelf slaap ik gemiddeld 7 á 8 uur per dag (23:00 tot 07:00) en ik heb een kantoorbaan waarbij ik dus de gehele dag ook achter de PC zit.
Verder sport ik 3x in de week (cardio/fitness).
Daarbij let ik ook gewoon goed op mijn voeding, dat ik ook het juiste binnen krijg.
Zie afbeeldingen voor wat meer verduidelijking.
3 reactiesReagerenThomaska0125 september 2018 om 09:23Heeft iemand nog een idee?
ReagerenCatootje25 september 2018 om 19:05Bij computerwerk zorgen dat je tussendoor genoeg knippert met je ogen. Verder is het beeldschermwerk natuurlijk niet zo heel gezond. Zorgen voor schemering in de avond en ’s nachts in het donker slapen. Ook zorgen voor voldoende lichaamsbeweging en dan zonder je mobiel steeds te checken.
Ik zou zorgen voor volwaardige voeding, met complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Ook zorgen voor voldoende groenvoer. Misschien wat voedingssupplementen. Verder kan de werking van je nieren of lever minder zijn. Hoeft niet meetbaar te zijn bij de dokter. Er zij wel kruiden en voedingssupplementen die dat kunnen ondersteunen. Bepaalde celzouten zouden kunnen helpen. Voor advies op maat eens raad vragen op natuurgeneeskundig gebied of bij de betere vitaminezaak.
ReagerenThomaska0125 september 2018 om 22:34@Catootje
Bedankt voor je reactie. Hier kan ik zeker wat mee! Inmiddels al goed op mijn voeding aan het letten en het computer- en mobielgebruik zal ik moeten verminderen.
Thanks!
Reageren