Zoeken Vraag het forum

Vreemde reactie ogen / hoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • PeterAir

Beste mensen, als u mij de oorzaak van mijn klachten kunt vertellen ben ik u eeuwig dankbaar.

Mijn klachten zijn random, soms heb ik minder last, soms enorm veel.
    Ter introductie: Ik ben man, 35, normaal postuur, verder gezond.
    Ik heb een tijdje (paar jaar) wat minder goed voor mezelf gezord in de zin van: Teveel werken, teveel stress, ongezond eten, slecht slapen, veel beeldschermen, 1-5 glazen wijn per dag, 1-5 sigaretten per dag (avond).

Inmiddels ben ik gezonder gaan leven, rook en drink niet meer sinds een week en ben niet van plan dit weer te gaan oppakken 🙂

De klachten:

Zodra ik naar bed ga begint de ellende. Meestal gebeurt hetzelfde volgens telkens hetzelfde patroon.
    1. Ik ga naar bed en lees nog wat (rond 23:00)
    2. Na een half uur ga ik slapen
    3. Na (bijna altijd EXACT!) een uur word ik wakker met het gevoel alsof mijn hoofd vol zit met vocht, watten, of iets dergelijks. Soms heb ik geen idee waar ik ben, compleet gedesorienteerd, mijn armen kan ik wel bewegen maar ik lijk ze niet goed aan te sturen. Heel vaag gevoel.
    Daarnaast ben ik dizzy, niet draaierig, maar zie het maar als echt dood en doodmoe. Ik kan niet meer.
    Mijn ogen zijn helemaal grijs/grauw en dik. Ook zijn mijn ogen super geirriteerd. Ze kunnen dan niets verdragen, licht is al teveel. Ze doen pijn en ze zien er heel heel erg ongezond uit. Grijs, rood, oogleden opgezwollen en vol met vocht. Heel eng en naar. Branderig gevoel.

4. Ik kan niet meer in slaap komen, pas na een of 2 uur wakker liggen kan ik weer slapen.
    5. Ik word -als ik hier last van heb- altijd iets te vroeg wakker en heb maar 7 uur geslapen
    6. Ik voel me zo vreselijk naar als ik wakker word, licht in mijn hoofd, dizzy, vol hoofd, ogen doen pijn, alles is teveel. Ik kan niets op me nemen en heb het gevoel alsof ik de hele avond heb gefeest ipv geslapen.
    7. Gedurende de dag voel ik me een zombie, staar voor me uit, heb nergens zin in, kan me nergens toe zetten en wil liefst meteen weer naar bed, maar ik weet dat ik daar niet ga krijgen wat ik zoek, rust en fitheid.

Ik ben niet meer op zoek naar mensen die zeggen: Misschien is het dit, misschien is het dat…ik heb al ontelbaar dingen geprobeerd. Allergie, Pillen, Meditatie, Saneren, Bloedtest, Allergietest, zelfs MRI-scan, Hartecho/film, Longtest, etc.

Ik ben nu op zoek naar iemand die me ACTIEF kan helpen dit probleem op te lossen, zeg maar een health-coach.
    Ik wil stappen maken en deze klachten verminderen/oplossen. En iemand met ERVARING op dit gebied.
    Want ik kan echt niet meer.. ben zo op, leeg, depressief.. terwijl ik in de bloei van mijn leven zou moeten zijn… Ik heb er alles voor over, kosten maakt me ook geen bal uit, als het maar opgelost kan worden.

Wie heeft er een idee?
    Alvast heel heel veel dank.

PS, het zit em dus vooral in een reactie waarvan ik nu nog NIETS begrijp.. mijn ogen slaan helemaal grijs en grauw uit, zijn dik, ik voel me vreselijk naar, mijn hoofd is vol met vocht of iets anders wat een heel naar gevoel geeft. Alles gaat langs me heen en ik voel me VRE-SE-LIJK. Soms heb ik het gevoel alsof ik in slaap val, alsof mijn hoofd op mijn nek heen en weer wiebelt van ellende.. maar echt moe ben ik dan ook niet, meer geestelijk en in mijn hoofd.. Ik weet me geen raad…

Ik ben getest en allergisch voor huisstofmijt, pollen, katten.
    Soms kom ik in aanraking met deze allergenen, maar mijn slaapkamer is vrij sober en zou clean moeten zijn.
    Ik gebruik een anti mijt-hoes om mijn matras. En was om de 2 weken het beddengoed. De dekens en kussens gaan elke maand de wasmachine in. Ik gebruik anti allergisch wasmiddel (vloeibaar) en heb daar ook al tig dingen in geprobeerd.

Veel groeten,
    Pee

Reageer op: Vreemde reactie ogen / hoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.