Zoeken Vraag het forum

Zwart voor ogen bij opstaan

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, ik ben een meisje van 13 jaar.
    Ik heb al een aantal jaren last van als je gaat opstaan helemaal zwart voor je ogen ziet.
    Ik ben al 2x flauwgevallen, niet toen ik ging opstaan hoor!
    En ik heb ook al een paar x gehad toen ik ging opstaan en zwart voor mijn ogen zag mijn benen helemaal gingen trillen, en half in mekaar zakte.
    Eerst was het normaal zeg maar, toen was het minder, maar nu is het niet normaal erg, elke keer als ik ga opstaan is het zwart voor mijn ogen, en een licht gevoel.
    Net alsof ik zweef.
    Ik heb alles geprobeerd, langzaam opstaan, meer drinken/eten, maar niks helpt.
    Ik maak me nu ook een beetje zorgen.
    Soms zie ik ook gewoon zonder dat ik ga opstaan in 1x zwarte vlekken.
    En word ik in 1x duizelig.
    Bij school sport doen we de piepjes test ( shuttle run test) en ik red dat gewoon niet, als ik door zet sta ik met zwarte vlekken en een flauwvallend gevoel langs de lijn. En als ik lig voel ik niks, maar als ik ga staan. Dan is het weer fout.
    Het begint echt irritant te worden, en mijn moeder maakt zich ook een beetje zorgen, maar zegt dat het geen nut heeft om naar de ha te gaan, omdat het vast met mijn bloeddruk te maken heeft?
    Nu is mijn vraag: wat kan dit zijn?
    En hoe los ik dit op??
    Groet.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ga met die klachten naar de huisarts. Het kan idd met je bloeddruk te maken hebben maar dat kan de huisarts ook controleren.

Reageren
    Catootje

Kan misschien je bloedsuikerspiegel zijn die schommelt. Beste is dan om te zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Stapels brood eten is dus minder goed voor je lichaam. Bijvoorbeeld een omelet, maaltijdsalade ofzo met een kleinere hoeveelheid brood is dan beter.
    Verder kan je tekorten hebben aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. bloedonderzoek zegt niet zo heel veel over tekorten. zo is een magnesiumtekort niet aan te tonen op bloedniveau. soms kan je een tekort hebben aan vitamine B12 en dan is het beter om er het hele B-complex bij te gebruiken omdat allerlei stofjes samenwerken.
    Verder kan nog electrosmog een rol spelen. En het is beter om metaalvrij te slapen, zodat je lichaam beter aardt en ontspant. Een houten bed dus en matras zonder metaal.

Reageren
    Catootje

Als je misschien weinig vlees eet kan je ook stofjes tekort komen als carnitine, lysine, taurine, zink, chroom, vitamine B12 enz.

Reageren
Reageer op: Zwart voor ogen bij opstaan
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.